آشنایی با معارف قرآن: تفسیر موضوعی (2)
۱۴۰۲-۰۸-۳۰

پدیدآور: صالح قنادی

مشخصات نشر: قم: مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)،1399

مشخصات ظاهری: 3ج

مندرجات: ج1.قصه های قرآنی0- ج2. مفاهیم اخلاقی.- ج3. مفاهیم اعتقادی.

شماره دیویی: آ 783 ق 297/1726

معرفی کتاب:

در کتاب « آشنایی با معارف قرآن: تفسیر موضوعی (2) »، سعی بر آن است تا تصویری از سیمای نیک سیرتان، آن گونه که در قرآن کریم ترسیم شده است، در سه محور : ویژگی های فردی، روابط خانوادگی و روابط اجتماعی ارائه شود. از آنجا که هدف کتاب « آشنایی با معارف قرآن: تفسیر موضوعی (2) »، آشنایی با تفسیر موضوعی است، سعی شده تا مجموعه آیاتی که ارتباط مفاد آنها با عنوان مطلب، آشکار است، جمع آوری شده و از طریق سرفصل های هر بحث، رابطه میان آنها روشن گردد. ضمنا به رفع شبهات و حل مشکلات آیات به طور گذرا اشاره شده است.

« نیک سیرتی » و « زشت سیرتی » مبنای اساسی و بنای اولیه تمام زشتی ها و زیبایی های آدمی است. شناخت خصوصیات « نیک سیرتان » سبب می شود زشت سیرتان در مقابل نیک سیرتان نیز شناخته شود؛ زیرا قرآن کریم همواره درصدد معرفی دو راه سعادت و شقاوت و نیک بختی و بدبختی انسان است. در این رهگذر، خصوصیات انسان هایی که در هر یک از این دو مسیر حرکت می کنند، بیان می کند تا همگان را نسبت به عواقب زشت کاری و زشت سیرتی و سرانجام نیکی و نیک سیرتی آگاه کند.

در قرآن کریم آثار و نتایج صفات و ویژگی های اخلاقی، بیان شده و راهکارهای عینی و الگوهای عملی ارائه گردیده است. بنابراین در این کتاب نیز به بیان آثار عملی صفات نفسانی و مراتب آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخته می شود و از طرح مباحث اخلاق نظری و ریشه یابی صفات و ملکات نفسانی اجتناب می گردد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید