سیری در اعجاز عددی در قرآن
۱۴۰۲-۰۹-۰۶

مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) شهرستان مشهد تحقیق پایانی سطح دو(کارشناسی)

استاد راهنما: خانم انیسی

پژوهشگر: اکرم غلامی

شماره دیویی: س 72 غ 297/158

چکیده پایان نامه:

موضوع پایان نامه « سیری در اعجاز عددی در قرآن »، بررسی اعجاز عددی قرآن برای جهانیان با معیارهای علمی می باشد، بسیاری حقایق در قرآن برای اندیشمندان ثابت و به واسطه آن حقانیت قرآن و اسلام برای جهانیان آشکار می گردد. برای یقین بیشتر مسلمانان و همه انسان ها به معجزه بودن قرآن، از منابع تفسیری، علوم قرآنی، روایی و عرفانی استفاده شده است که در چند فصل اعجاز، عدد، ریاضیات در قرآن، اعجاز سوره های قرآن، عدد چهل و هفت، اعجاز عدد 19 و تناسب واژگان قرآن و مخالفان و موافقان در مورد این پژوهش تهیه شده است.

نتایج به دست آمده این که اول باید رسم الخط حفظ شود در غیر این صورت محاسبات ما به هم خواهد خورد در می یابیم که نظم ریاضی قرآن به صورت موجبه جزئیه مورد پذیرش موافقان و مخالفان اعجاز عددی واقع شده است و این خود می تواند یک دلیل برای عدم تحریف و مطالب عالی توسط فرد درس نخوانده با فصاحتی که در آن وجود دارد.

اعجاز عددی در عصر ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، زیرا در عصر علم محوری جهان کنونی، اگر اعجاز عددی قرآن برای جهانیان با معیارهای علمی بیان گردد از این طریق بسیاری از حقایق نهفته در قرآن برای اندیشمندان جهان هستی ثابت می گردد.

هدف از پایان نامه « سیری در اعجاز عددی در قرآن »، ایمان و یقین به صدق گفتار پیامبران است و اگر ما بتوانیم معجزه بودن قرآن را همانگونه که خود قرآن مدعی است ثابت کنیم طبعا خدا را ثابت کرده ایم و همگان را با بعد جدیدی از اعجاز قرآن آشنا می کنیم. پایان نامه حاضر در کتابخانه آستان قدس تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

کلید واژه ها: اعجاز قرآن,اعجاز عددی, نظم ریاضی,تناسب عددی

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید