آموزه های تربیتی حضرت موسی(ع) از منظر قرآن و عهد قدیم
۱۴۰۲-۰۹-۱۱

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث

نگارش: علی بابا روشنعلی

استاد راهنما: سید احمد میریان آکندی

شماره دیویی: آ 832 ر 297/156

چکیده پایان نامه:

این پایان نامه تحت عنوان« آموزه های تربیتی حضرت موسی (ع) از منظر قرآن و عهد قدیم» است؛ با توجه به اینکه پیامبران بهترین الگوی تربیت پذیری و ادب در برابر خالق و مخلوق هستند، بی شک قرآن کریم افزون بر اینکه کتاب مقدس دینی است که در مقام هدایت بشر وتشریع راه زندگی برتر است از هنگام نزول تا هم اکنون سرچشمه ی پیدایش و سرمایه پرورش و تربیت بزرگترین روح ها، بلندترین همت ها، استوارترین اراده ها، عالی ترین معارف در حوزه های گوناگون حیات فکری و فرهنگی و اجتماعی و تربیتی است و تا آدمی را به سعادت دنیا و آخرت رهنمون سازد. روش تحقیق این رساله به صورت کتابخانه ای می باشد.

نتایجی که در پایان نامه« آموزه های تربیتی حضرت موسی (ع) از منظر قرآن و عهد قدیم» به دست آمده، حاکی از آن است که در قرآن کریم و عهد قدیم، تمام تلاش حضرت موسی(ع) به کارگیری از روش مناسب، هدایت گمراهان از مسیر بت پرستی به سوی الله است. خداوند نعمات مادی و معنوی زیادی بر قوم یهود نازل کرد. موسی (ع) با کمک هارون(ع) تمام تلاش خود را کردند که باعث نجات و رستگاری قوم بنی اسرائیل شوند، اما از آن جایی که قومی لجوج و بهانه جو بودند و نقص پیمان می کردند به عذاب الهی دچار می شدند.

پایان نامه « آموزه های تربیتی حضرت موسی (ع) از منظر قرآن و عهد قدیم» در چهار فصل تدوین شده است: در فصل اول کلیات تحقیق، مفاهیم واژه ها و سیمای حضرت موسی در قرآن و عهد قدیم آمده و در فصل دوم سیمای حضرت موسی در قرآن کریم بیان شده و در فصل سوم سیمای حضرت موسی در عهد قدیم، و در فصل چهارم افتراقات و اشتراکات حضرت موسی در قرآن و عهد قدیم مورد بررسی قرار گرفته است.

پایان نامه حاضر در کتابخانه آستان قدس، تالار تخصصی قرآن و حدیث موجود می باشد

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید