ترجمه و تفسیر عرفانی قرآن کریم
۱۴۰۲-۰۹-۱۳

 خرید کتاب ترجمه و تفسیر عرفانی قرآن کریم دوره 2 جلدی. خواجه عبدالله انصاری. رشید الدین میبدی.  انتشارات:   ارمغان طوبی.

پدیدآور: رشیدالدین میبدی

مشخصات نشر: ارمغان طوبی،1392

مشخصات ظاهری: 2ج

شماره دیویی: ب ب / ک 914 م 297/178

معرفی کتاب:

کتاب حاضر که با نام « ترجمه و تفسیر عرفانی قرآن کریم» تقدیم اصحاب فکر و اهالی کوی معرفت می شود، برگزیده ای است از کشف الاسرار با این ویژگی ها:

1. ترجمه کل قرآن که در کشف الاسرار با عنوان « النوبه الاولی » آمده، به طور کامل و بدون هیچ دخل و تصرفی به همراه ویرایش و تصحیح و تغییر رسم الخط آمده است.

2. از تفسیر فقهی و کلامی میبدی که در کشف الاسرار با عنوان« النوبه الثانیه» آمده، در این برگزیده اصلا استفاده نشده است.

3. از تفسیر عرفانی میبدی که در کشف الاسرار با عنوان « النوبه الثالثه» یاد شده، نکات مهم و مطالب و حکایات دلنشین انتخاب و تقدیم خوانندگان شده است.در این بخش نیز بدون هیچ دخل و تصرفی در متن و با حفظ اصالت لفظی و محتوایی کتاب، عارفانه هایی انتخاب شده و فقط رسم الخط کتاب به سبک امروزین آمده است.

کتاب «ترجمه و تفسیر عرفانی قرآن کریم» مجموعه ای دو جلدی  از آداب و اصول و مبانی «عرفان اسلامی» ـ با استناد به سخنان عارفان مسلمان ـ به ویژه خواجه عبدالله انصاری به شمار می آید. نگارنده علاوه بر رعایت اختصار و دقت در ترجمه آیات به زبان فارسی، با روش عامه مفسران و با تکیه بر احادیث و گفتار صحابه و مفسران پیش از خود به تفسیر کلامی و فقهی آیات پرداخته و با الهام از تفسیر خواجه به بیان تاویلات صوفیانه و عارفانه مبادرت نموده و با نقل سخنان پیر هرات و دیگر پیران و مرشدان صوفیه، به انشای ادبی این اثر و آوردن اشعار عربی و فارسی، پرداخته است.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید