تفسیر نفیس
۱۴۰۲-۰۹-۲۱

پدیدآور: محمدرضا طباطبایی نسب

مشخصات نشر: تهران: نورالائمه،1387

مشخصات ظاهری: 743ص

شماره دیویی: ت 419 ط 297/1726

معرفی کتاب:

«تفسیر نفیس»، اولین تفسیر قرآن به شیوه پرسش و پاسخ است که شامل ۲۵ هزار نکته و در ۱۹ جلد به چاپ رسیده است، هر جلدی شامل حدود ۷۰۰ صفحه می باشد.

مولف کتاب « تفسیر نفیس» طی  ۱۵ سال به تدوین آن پرداخته است. برخی مراجع تقلید نیز نظراتی درباره این کتاب ارائه کرده اند.

مولف درباره علت انتخاب شیوه سوال و جواب در «تفسیر نفیس» می نویسد: روش پرسش و پاسخ مخاطب را پای مطلب می نشاند و به آن توجه می کند. پرسش روش جذب مخاطب است و به همین دلیل این روش را برای جذب مخاطب برگزیدیم. مخاطب ما عموم مردم و بیشتر مبلغان، محققان، مربیان، معلمان و کسانی هستند که حوزه درس و بحث دارند و این تفسیر برای کسانی که می خواهند مفاهیم قرآنی را تبلیغ کنند یا تفسیر بگویند، می تواند بهترین روش برای ارائه مفاهیم باشد.

وی اضافه می کند: تفسیر نفیس را به گونه ای نوشتم که همه از جمله دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از آن بهره ببرند ولی اساتید قرآنی می توانند بیشترین استفاده را داشته باشند.

مولف به عنوان نمونه چند سوال را مطرح کرد و گفت: در تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم ۱۴ سوال را مطرح کرده ایم. مثلا چرا در همه جا بسم الله می گوییم و نمی گوییم بسم الرزاق یا بسم الخالق؟ گفتن بسم الله در آغاز هر کار نشانه چیست؟ آیا بسم الله جزو سوره است؟ چرا در ابتدای بسم الله  با کلمه اسم روبرو می شویم؟ بسم الله چه اثری در کارها دارد؟ چرا بسم الله در شروع کارها تاکید شده است؟ آیا پیامبران هم بسم الله می گفتند؟ آیا اهل سنت بسم الله را جزو سوره می دانند؟ رحمان به چه معناست؟ معنای رحیم چیست؟ و مهمترین درس بسم الله چیست؟

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید