کودک، قرآن و سبک زندگی
۱۴۰۲-۰۹-۲۵

پدیدآور: محمد بیستونی

مشخصات نشر: قم: انتشارات بیان جوان،1396

مشخصات ظاهری: دوجلدی؛ جلد اول؛ 352ص

معرفی کتاب:

کتاب مصور رنگی «کودک، قرآن و سبک زندگی» با محوریت قرآن، در حوزه ادبیات کودک و نوجوان برای والدین و مربیان گروه سنی الف و ب به رشته‌ی تحریر درآمده است. هدف نگارنده از تألیف کتاب« کودک،قرآن و سبک زندگی»، آموزش نحوه انتقال پیام‌های قرآنی به کودکان در قالب شعر، رنگ‌آمیزی و ... می‌باشد. مؤلف در پنج گفتار موضوعاتی همچون کودکان و بلایا، کودکان و مسائل جنسی و کودک و فلسفه و ... را در این کتاب مورد بررسی قرار می‌دهد و در ادامه آیاتی از قرآن را به زبان انگلیسی و به زبان شعر بازگو می‌کند با تصاویری جهت رنگ‌آمیزی تا کودک مفهوم آیات قرآن سریع‌تر آشنا شود.

کتاب « کودک، قرآن و سبک زندگی »، در دو جلد با قطع وزیری به شرح زیر آماده سازی شده است:

جلد اول، مخصوص اولیاء و مربیان کودک

جلد دوم، که مخصوص کودکان می باشد، جمعا تعداد 184 آیه غیرتکراری با موضوعات کاربردی گزینش شده و برای آموزش و رنگ آمیزی کودکان به روش مفهومی، تصویرسازی گردیده است.

برای سرودن اشعار، از کتب و منابع معتبر مهمی همچون؛ (تفسیر المیزان،علامه طباطبایی(ره))، (تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی)،( تفسیر نور، حجت الاسلام قرائتی)،( اسرار الصلوه، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی) و ...نیز از سخنان اساتید و کارشناسان مذهبی استفاده شده است.

شعرهای این مجموعه، نه ترجمه آیات است و نه تفسیر آنهاست، بلکه صرفا اشاره کوچکی به دریای ژرف نکات قرآنی آیات می باشد و بهانه ای است برای اینکه کودک، مجال بیشتری برای سیر در این دریای ژرف را داشته باشد.

کتاب کودک، قرآن و سبک زندگی در کتابخانه مرکزی تالار تخصصی علوم قرآن  حدیث موجود می باشد.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید