بررسی و تحلیل قرآنی خطبه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه
۱۴۰۲-۰۹-۲۸

نگارش: زهرا دیانی دردشتی

استاد راهنما: مجید معارف

شماره دیویی: ب 892 د 297/973

چکیده پایان نامه:

موضوع پایان نامه « بررسی و تحلیل قرآنی خطبه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه»، بررسی و تحلیل قرآنی خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد که در این رابطه مضامین خطبه با آیات قرآن تطبیق داده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

چون حضرت رسول اکرم(ص) امت را به پیروی از دو ثقل ( قرآن و عترت) سفارش فرمود، هدف از این بررسی، درک کردن دقیق کلام معصوم در مسائل اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

مضامین خطبه بواسطه اینکه در اسلوب و معنا با قرآن ارتباط مستقیم دارد از معجزات کلامی بشمار می رود. اعجاز کلام آن حضرت به خصوص در اختصار و ایجاز نکته ای قابل اثبات و تامل است. از میان 1700 کلمه خطبه، جملات کوتاه با مفاهیم بلند و سنگین، بیانگر عنصر ارتجال و سرعت در لحن و خطاب حضرت می باشد که همچون قرآن دارای پدیده اعجاز است.

پایان نامه « بررسی و تحلیل قرآنی خطبه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه »، به روش کتابخانه ای انجام شده و در مورد آیات قرآن کریم از کتب تفسیر، در شرح لغات و اصطلاحات از کتب لغت، در تطبیق احادیث تاریخی از کتب روائی و برای درک بهتر مفاهیم از کتابهای مربوط به شرح آن استفاده شده است.

پایان نامه بررسی و تحلیل قرآنی خطبه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه، در کتابخانه مرکزی آستان قدس تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید