ابر زن تاریخ
۱۴۰۲-۱۰-۰۴

پس از عقیله العرب، دومین پیام آور حماسه های کربلا، ابرزن تاریخ، همسر شایسته ی ابرمرد آفرینش، حضرت ام البنین(ع) می باشد. او با اشعار نغز و پرمغز خود، پنجره ای به پهنای جهان، برای نظاره گران دوران ها گشود، تا صحنه های همیشه جاوید کربلا را، از میان ابرهای تیره و تار زر و زور و تزویر امویان، به تماشا بنشینند.

نمایش تصویرتصویر نوشته وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها

او با شیوه ی شکوهمند خویش، که برگرفته از ایمان علوی و صبر فاطمی بود، چهار فرزند دلبندش را برای بارور ساختن درخت تناور اسلام، که در دست دژخیمان زمان پژمرده بود، پرورش داد. این چهار سردار رشید اسلام، در کنار امام زمانشان سالار شهیدان، با نثار خون گرانمایه ی خود درخت اسلام را سیراب نموده، از خطر بی آبی نجات دادند و برگهای پژمرده اش را طراوت تازه بخشیدند.

حضرت ام البنین(ع) نخستین گزینه ی ازدواج مولای متقیان پس از حضرت صدیقه ی طاهره می باشد. مولای متقیان که خود باب مدینه ی علوم نبوی است، به دلایل خاصی از برادرش عقیل خواست: دختری از شجاع ترین خانواده ی عربی برای آن حضرت انتخاب کند. نخستین گزینه ی از سوی عقیل حضرت ام البنین (ع) بود که گفت:

با ام البنین(س) کلابی ازدواج کن که من در میان عرب شجاع تر از پدران او سراغ ندارم.

کیفیت توسل به حضرت ام البنین :

توسل به حضرت ام البنین(ع) همانند توسل به دیگر اولیای الهی، محدود به شیوه ای خاص نمی باشد، بلکه انسان می تواند یک عمل خیری را نذر کند که پس از برآورده شدن حاجتش انجام دهد و پاداش آن را به حضرت ام البنین(ع) اهدا کند.

از مرجع فقید شیعه، مرحوم آیه الله حاج سیدمحمود شاهرودی نقل شده که می فرمود: در مشکلات، صد مرتبه صلوات برای حضرت ام البنین(ع) می فرستم حاجتم را می گیرم.

حضرت ام ابنین (س) در یک نگاه

نام: فاطمه         کنیه: ام البنین(ع)       مادر: ثماثه دخت سهل        نسبت: کلابی، عامری، وحیدی و قیس عیلان

ولادت: در حدود سال پنجم هجری       همسر: امیرالمومنان(ع)        تاریخ ازدواج: 24 رجب 25هجری

فرزندان: حضرت ابوالفضل، عبدالله، جعفر و عثمان

تاریخ وفات: 13 جمادی الثانی 64ق      سبب وفات: عسل مسموم ارسالی از سوی امویان

مدفن: قبرستان بقیع، کنار صفیه و عاتکه، دو عمه بزرگوار پیامبر اکرم(ص)   

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید