حلقات انسان 250 ساله
۱۴۰۲-۱۰-۰۶

عنوان : حلقات انسان 250 ساله

 

پدیدآور : بيانات سيد علي خامنه‌اي ؛ رهبر جمهوري اسلامي ايران، ۱۳۱۸-

مشخصات نشر : بی جا ، تهران ،  1398

مشخصات ظاهری : صهبا ، 430 صفحه

شماره دیویی : الف 878 الف 0844 / 955

معرفی کتاب

کتاب حلقات انسان 250 ساله، نگاهی یکپارچه به سیره سیاسی و روش مبارزاتی ائمه علیه السلام را در بیانات حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد. ایشان بیان می دارند که نگارش این کتاب برای بنده در سال 1350 و در دوران محنت بار یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد.

اگر چه قبل از آن به ائمه علیه السلام به صورت مبارزان بزرگی که در راه اعتلای کلمه توحید و استقرار حکومت الهی فداکاری می کردند، توجه داشتم، اما نکته ای که در آن برهه ناگهان برای من روشن شد، این بود که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است که از سال دهم، یازدهم هجرت شروع می شود و دویست و شصت که سال شروع غیبت صغری است در زندگی ائمه علیه السلام خاتمه پیدا می کند.

ائمه علیه السلام وقتی  احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه اسلامی تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولی خود قرار دادند، تبیین اسلام به شکل درست. اسلام از نظر آن کسانی که در راس قدرت در طول این سالیان طولانی درازمدت قرار داشتند، یک چیز مزاحم بود.اسلام پیغمبر، اسلام قرآن، اسلام جنگ بدر و حنین، اسلام طرفدار مستضعفان، اسلام کوبنده مستکبران به درد آن کسانی نمی خورد که می خواستند با ماهیت فرعونی، لبای موسوی بپوشند، با ماهیت نمرودی، لباس ابراهیمی بپوشند. مجبور بودند اسلام را تحریف کنند

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید