پیشنهادهای مطالعاتی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با محوریت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام
۱۴۰۲-۱۰-۱۲
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، باتوجه به فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام به معرفی آثار خود با محوریت سیره و زندگانی دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص)پرداخته تا مخاطبان، با این آثار بیشتر آشنا شوند.
پیشنهادهای مطالعاتی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با محوریت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام

«فاطمه زهرا مام پدر»، «فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه(س)» و «سیره و اخلاق پیامبر و حضرت فاطمه(س)» از جمله عناوین آثاری است که با محوریت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام با قلم پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی نگاشته شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.


 

سیری در گلستان همیشه بهار زندگی حضرت زهرا(س) با تکیه بر آیات قرآنی
کتاب «فاطمه زهرا علیها سلام مام پدر» سیری در گلستان همیشه بهار زندگی این بانوی بزرگ اسلام دارد و با تکیه بر آیات قرآنی، احادیث و روایات، به جنبه‌های مختلف زندگی و سیره رفتاری بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازد.
شخصیت، فضایل و مناقب، آیین همسرداری و شیوه تربیت فرزند، ستم‌ستیزی و عدالت‌خواهی، مصائب وارده بر آن حضرت و نیز سیره عبادی ایشان که همه بازتاب پرتوی مکتب ناب فاطمی و شناساننده الگوی انسان کامل به شمار می‌آید، محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد. این اثر به قلم توانای حسینی میلانی نگاشته شده و ترجمه آن را منیره زیبایی برعهده داشته است

فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)
کتاب «فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)» تألیف محمد حکیمی است که در آن حکمت‌هایی از آن بانوی گران‌قدر ارائه و شرح و تفسیری کوتاه بر آنها نگاشته شده است. هر حکمت به زبان عربی و فارسی آورده شده است
این حکمت‌ها براساس موضوعاتی همچون نیاز عارفان؛ رسالت خاندان پیامبر؛ ارزش ذکر و دعا و اخلاص در عمل دسته‌بندی شده‌اند.
 
کتاب «سیره و اخلاق پیامبر و فاطمه زهرا(س)
مجموعه مباحث ارزشمند کتاب راه روشن که تلخیص ترجمه «المحجة البیضاء فی تهذیب الاحیاء» مرحوم محسن فیض کاشانی است، کتابی است سرشار از آیات، احادیث، موعظه‌ها، عبرت‌ها و شواهدی از آثار و اخبار صحیح اسلامی که همواره سالکان راه خدا برای تحصیل آن می‌کوشند.
از همین رو کتاب «سیره و اخلاق پیامبر و فاطمه زهرا علیها سلام»، با هدف وسعت بخشیدن به گستره مخاطبان، به صورت موضوعی به چاپ رسیده است تا خوانندگان، هر مبحثی را که در نظر داشته باشند، به راحتی به آن دست یابند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید