رهبر معظم انقلاب تفسیر قرآنی مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه ارائه می کنند
۱۴۰۲-۱۰-۱۶
دبیر شورای‌ عالی حوزه علمیه خراسان گفت: رهبر معظم انقلاب در عین وضعیت‌شناسی درست جامعه، به وظیفه و رسالت خود ناظر به شرایط واقف بوده؛ از این رو تفسیر قرآنی مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه تبیین و ارائه می کرد.
رهبر معظم انقلاب تفسیر قرآنی مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه ارائه می کنند

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری به رویکردهای تفسیری ایشان مبنی بر تفسیر قرآنی مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه اشاره کرد و افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، مفسر بزرگ اسلام است که از جامعیت بالایی در اندیشه دینی برخوردار است. کسی می تواند تفسیر قرآن بگوید که بر فرهنگ قرآن آگاهی داشته باشد، فرهنگ قرآن همان نگاه قرآن به خالق هستی، انسان و جهان است.
وی اظهار کرد: با آغاز درس تفسیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، خفقان ستمشاهی در اوج قرار داشت و رژِیم ستمشاهی در این دوران کسی را که با اطلاعیه امام خمینی(ره) بازداشت می کردند، به چند سال زندان محکوم می‌کردند.

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که ۲ تفسیر اقلیت و اکثریت در آن زمان وجود داشت، خاطرنشان کرد: در خصوص دین سه سال مطرح می شود هدف و رسالت دین، قلمرو دین، و دین دار کیست؟ پاسخ به این سوالات رویکرد و رسالت دین مدار را در حوزه های مختلف زیستی نشان می دهد

وی ایجاد یک محیط متناسب با جسم و روح انسان برای رشد و تعالی را از نخستین اهداف رسالت انبیای الهی دانست و گفت: تعریف درست از دین برای نظام زیست انسان از برجسته ترین اهداف اهل بیت علیهم السلام است تا انسان بتواند از بستر این نظامات اسلامی و قرآنی گام های بزرگ و استواری در مسیر کمال بردارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که قلمرو دین تنها منحصر در ذهن و زندگی فردی خلاصه نمی شود، افزود: قلمرو دین به گستره زیست آدمی و تمام محیط های پیرامونی زندگی انسان مربوط است و سراسر زندگی صحنه دین و دین مداری است

حجت الاسلام فرزانه به ابعاد تفسیر رهبر معظم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در عین وضعیت‌شناسی درست جامعه، به وظیفه و رسالت خود ناظر به شرایط واقف بوده؛ از این رو تفسیر قرآنی را مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه تبیین و ارائه می کرد.

حجت الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: همان منطقی که اولاً توسط امام راحل طرح‌ریزی شد و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب با مبنای قرآنی و دیدگاه اجتماعی سیاسی خود به آن قوام بخشید، اندیشه‌ای را شکل داده که براساس آن، اسلام به یک جریان فکری اثرگذار و قابل‌اعتنا در سطح دنیا تبدیل شود.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی بود که ابرقدرت‌های شرق و غرب برای ماهیت وجودی خود احساس خطر کردند و جمهوری اسلامی را به‌عنوان پرچم‌دار یک تز مستدل و پیشرو در مقام دشمن شناختند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید