راهی با سعید
۱۴۰۲-۱۰-۱۶

 

پدیداور: سید علی اصغر علوی

مشخصات نشر: تهران: دانشگاه امام صادق(ع)، بسيج دانشجويي، 1399

مششخصات ظاهری: ۲۱۷ ص.: مصور رنگي

شماره دیویی: 1399 ر 826 ع 9534 / 297

معرفی کتاب:

کتاب «راهی با سعید»، گذری بر حسین شناسی سعیدانه با جناب سعید بن عبدالله، بر اساس ماجرای شکوهمند عاشورا و این بار در حوالی خیمه جناب سعید بن عبدالله و به بهانه داستان وفاداری اش، این اثر را تماشا خواهید کرد، با عنایت به این نکته که این اثر، حرف تازه و مهم دیگری نیز دارد که آن را از بقیه آثار مجموعه زیر خیمه حسین ممتاز می کند و آن، «بیان روش های دریافت و شیوه های تولید محتوا» است؛ به عبارتی بیان شیوه استخراج نکات که بارها درباره تلاش های این چنینی مورد پرسش قرار گرفته است.

یک تیر و دو نشان! هم ابعاد شخصیتی ((سعید)) ترسیم خواهد شد و از آن مهم تر در کنار آن، روش استخراج درس ها و نکته ها آموخته خواهد شد؛ هم فرمول های فهم عاشورا ارائه شود و هم به برکت جناب سعید چند نمونه مسئله حل شود.

این نخستین اثر آموزشی گام به گام کاربردی سازی زندگی عاشورایی اصحاب است. در این اثر سعی شده با محوریت داستان جناب سعید بخشی از حیاط خلوت اندیشه مجموعه آثار عاشورایی زیر خیمه حسین ارائه شود تا خوانندگان با کمی از پشت صحنه های اندیشه و تحقیق هم آشنا شوند. راه های رسیدن به دریافت ها و مطالب تازه را در این اثر بخوانید. هم جناب سعید را بهتر بشناسید و راه و روش ها را بهتر بیاموزید!

نخستین اثر آموزشی گام به گام کاربردی سازی زندگی عاشورایی اصحاب به همراه بیان شیوه استخراج نکات در معیت جناب سعید، عاشورا پژوهی بیاموزیم! نگرانی مقدس و بزرگ جناب ((سعید)) هم در خور تحسین و تعقیب است تا ما هم در این روضه سعید شویم. هرچه داشت، وقف حسین کرده بود. حتی به پای حسین دویده بود. از کوفه تا مکه پیک کوفیان به سمت امام بود. از مکه تا کوفه جواب نامه امام به کوفیان را رسانده بود. از کوفه تا مکه پیک ((مسلم)) به سمت امام بود. از مکه تا کربلا همپای امام آمده بود.

یک عمر به پای حسین بود و باز هم نگران: یعنی حسین من را پذیرفته است؟ سوال کرده بود: آیا وفا کردم؟ و تاریخ جواب داد: سعید! تو دیگر چه کار باید می کردی که نکردی؟! ولی ارباب از همه زودتر جواب داد، چه جوابی! بله. تو پیشاپیش من در بهشتی! جلوتر از حسین!

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید