بلاغت فعل امر در قرآن کریم و دلالت آن از سوره ی " الانبیاء" تا پایان سوره "سبا"
۱۴۰۲-۱۰-۲۱

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات عرب

نگارنده: شهلا ملکی

استاد راهنما: اکرم السادات میرممتاز

شماره راهنما: ب 763م 297/153

چکیده پایان نامه:

در پایان نامه « بلاغت فعل امر در قرآن کریم و دلالت آن از سوره ی " الانبیاء" تا پایان سوره "سبا"»، سعی بر آن شده است که افعال امر سوره های "الانبیاء" تا سوره مبارکه " سبا" قرآن کریم از دیدگاه اغراض بلاغی مورد بررسی قرار گیرد موضوع اصلی پژوهش شناخت اغراض بلاغی افعال امر و مقایسه آن با اغراضی است که در ادبیات عرب برای فعل امر در نظر گرفته شده است که از این مقایسه می توان فهمید که آیا اغراضی فراتر از اغراض یاد شده در اسلوب قرآن وجود دارد یا نه..

شناخت اغراض فعل امر نقش به سزایی در ترجمه صحیح تر از قرآن و بخصوص در تفسیر و تاویل قرآن دارد.لذا بررسی متمرکز بر چنین موضوعی ضروری به نظر می رسد.

پایان نامه « بلاغت فعل امر در قرآن کریم و دلالت آن از سوره ی " الانبیاء" تا پایان سوره "سبا"»، در سه فصل گردآوری شده است که به ترتیب عبارتند از:

فصل اول: بیان مسئله و اهداف و فرضیه های تحقیق و نگاهی کوتاه و گذرا به مباحثی از علوم قرآنی و مروری اجمالی بر علم بلاغت و فعل امر.

فصل دوم: بررسی اغراض افعال امر قرآن کریم از سوره ی مبارکه " الانبیاء " تا سوره ی مبارکه " سباء".

فصل سوم: تحلیل و ارزیابی نتایج اغراض بلاغی افعال امر در سوره های مذکور.

پایان نامه « بلاغت فعل امر در قرآن کریم و دلالت آن از سوره ی " الانبیاء" تا پایان سوره "سبا"»، در کتابخانه مرکزی آستان قدس تالار علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

واژه های کلیدی : قرآن کریم، فعل امر، اغراض بلاغی فعل امر

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید