اهمیت زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب
۱۴۰۲-۱۰-۲۳

عکس نوشته زیبا حلول ماه رجب - عکس نودی

بافضیلت ترین اعمال ماه رجب، زیارت ثامن الائمه امام رضا(ع) است، زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب از زیارت تمام ائمه افضل است. راوی می گوید: از امام جواد(ع) پرسیدم: مردی حَجة الاسلام را به جا آورد و عمره تمتع را هم به جا آورد، و رفت به مدینه، قبر پیغمبر(ص) را زیارت کرد.بعد آمد خدمت شما و شما را هم زیارت کرد، در حالی که عارف به حق شما بود و می دانست که شما حجت خدایی بر خلق او، و به کربلا رفت قبر حسین(ع) را زیارت کرد و نیز قبر موسی بن جعفر(ع) را هم زیارت کرد و برگشت به سوی سرزمین خود. سال بعد هم خداوند، حج را روزی او گردانید؛ یعنی می تواند به حج برود.آیا در این سال حج به جا آورد، یا برود به خراسان به زیارت قبر پدر بزرگوارت کدام افضل و برتر است؟ فرمود: زیارت پدرم امام رضا(ع) افضل و برتر است که البته باید در ماه رجب باشد.

نکته در اینجا این است که: افضل بودن زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب از تمام اعمال مهم این ماه و از تمام خیرات و نیکی های آن، اشاره ای به این فراز از زیارت جامعه کبیره است که:

اِن ذُکِرَ الخَیرُ کُنتُم اَوَّلَهُ وَ اَصلَهُ وَ فَرعَهُ وَ مَعدِنَهُ وَ مَاویهُ وَمُنتَهاهُ؛

هر جا که خیری باشد و ذکر شود، شما اول و ریشه و فرع و معدن و ماوی و منتهای آنید.

بنابراین، تمام خیرات( از جمله هر آنچه از خیر که در ماه رجب است، به برکت اهل بیت(ع) به ما رسیده و ریشه و اصل همه خوبی و خیرها آنهایند و افضل بودن زیارت امام رضا(ع) از تمامی اعمال ماه رجب، اشاره به حقیقتی است که عنوان شده است.)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید