امام باقر علیه السلام: هر کس به محضر آل محمد (ص) درآید به سرچشمه زلالی وارد شده است که دانش الهی پیوسته از آن می جوشد و پایان ناپذیر است. خداوند محمد و آل محمد را درهایی قرار داده که ( برای دریافت رحمت و دانش الهی) باید از آن وارد شد
۱۴۰۲-۱۰-۲۳

امام باقر علیه السلام: هر کس به محضر آل محمد (ص) درآید به سرچشمه زلالی وارد شده است که دانش الهی پیوسته از آن می جوشد و پایان ناپذیر است. خداوند محمد و آل محمد را درهایی قرار داده که ( برای دریافت رحمت و دانش الهی) باید از آن وارد شد؛ این مفهومی است که در آیه گرانسنگ ذیل آمده است: « نیکی آن نیست که از پشت خانه ها وارد شوید"، نیکی آن است که تقوا پیشه کنید و از در، به خانه ها درآیید».

عن ابی جعفر علیه السلام: ... و مَنْ أَتَی آلَ مُحَمَّدٍ أَتَی عَیْناً صَافِیَه تَجْرِی بِعِلْمِ اللَّهِ لَیْسَ لَهَا نَفَادٌ وَ لَا انْقِطَاعٌ ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَوْ شَاءَ لَأَرَاهُمْ شَخْصَهُ حَتَّی یَأْتُوهُ مِنْ بَابِهِ لَکِنْ جَعَلَ اللَّهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ الْأَبْوَابَ الَّتِی یُؤْتَی مِنْهَا وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ وَ لَیْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ ظُهُورِها وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقی وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
بحارالانوار. ج 8 . ص 336
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید