تصحیح، تحقیق و ترجمه " باب نبوت" کتاب " متشابه القرآن و مختلفه"
۱۴۰۲-۱۰-۲۵

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته تفسیر و علوم قرآن

نگارنده: فاطمه ظفرنژاد

استاد راهنما: محمدتقی دیاری

شماره دیویی: ظ ن / م 164 الف 297/155

چکیده پایان نامه:

پایان نامه « تصحیح، تحقیق و ترجمه " باب نبوت" کتاب " متشابه القرآن و مختلفه"»، در یک مقدمه و دو بخش به بررسی زندگی ابن شهر آشوب و کتاب متشابه القرآن او پرداخته است: در مقدمه شرح حال، ولادت و وفات، استادان و شاگردان و تالیفات او آمده و برخی مطالب آن به این شرح است: کلیات: معنای لغوی محکم، معنای لغوی متشابه، نگاه کلی به کتاب متشابه القرآن ابن شهر آشوب، مآخذ ابن شهر آشوب و طریقه او در تفسیر آیات متشابه، نقاط ضعف کتاب ابن شهر آشوب ، شرح و تحلیل آیات متشابه، تقدم در خلقت آسمان یا زمین، مشارق و مغارب، ابهام در خلقت آدم(ع) و ....

پایان نامه « تصحیح، تحقیق و ترجمه " باب نبوت" کتاب " متشابه القرآن و مختلفه"»، به برخی از موضوعات به صورت انتخابی پرداخته است و معیار خاصی در انتخاب این آیات ارائه نکرده است.

این پایان نامه، شامل چند بخش متفاوت است و برای انجام هر بخش روش ها و ابزارهای مختلفی مورد بهره برداری قرار گرفته است:

1. انتخاب نسخ خطی :یکی از مراحل انجام این پایان نامه تصحیح متن کتاب متشابه القرآن ابن شهر آشوب است که با وجود چاپ های مختلف، به دلیل عدم توجه و تصحیح صحیح، اغلاطی در متن مشاهده می شود.

2.روش تصحیح متن

3. تحقیق متن

4.ترجمه متن

 پایان نامه « تصحیح، تحقیق و ترجمه " باب نبوت" کتاب " متشابه القرآن و مختلفه"»، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

کلیدواژه ها: ابن شهرآشوب، متشابهات قرآن، اختلاف، نبوت، عصمت.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید