طعم شیرین خدا
۱۴۰۲-۱۰-۲۵

پدیدآور: محسن عباسی ولدی

مشخصات نشر: قم: آیین فطرت،1398 .

مشخصات ظاهری:249ص.: مصور.

شماره راهنمای دیویی: الف  318 ع  642/ 297

معرفی کتاب:

مجموعه« طعم شیرین خدا » اثری از حجت الاسلام محسن عباسی ولدی که تلاش می‌کند تا از طریق آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) ،خدا را به شیوه‌ای ادیبانه برای مخاطبان نوجوان و جوان معرفی کند.

کتاب اول این مجموعه با نام «من با خدای کوچکم قهرم!»، بزرگی خدا را در نگاه ما متجلی می کند

کتاب دوم هم نام «می‌شود این قدر مهربان نباشی؟» دارود و به دو نوع متفاوت از مهربانی و همراهی خداوند با بندگان سخن می‌گوید؛  یک نوع مهربانی خدا که برای همه بنده‌هایش آشناست و همه طعم شیرنش را چشیده‌اند و نوع دیگری که فقط به بنده‌های خاص داده می‌شود، همان‌هایی که از تمام دنیا خدا را انتخاب کرده باشند. کتاب سوم نیز به اسم «با تیغ مهربانی‌ات آخر می‌کشی مرا؟»گوشه‌ای از رحمت بی‌انتهای خدا نسبت به مخلوقاتش را به تصویر می‌کشد. کتاب چهارم یعنی «با رشته ی محبتت به کجا می کشی مرا؟!» به عدل خدا پرداخته است؛ عدلی که سرشار از حسن ظن نسبت به بندگان است‌ و امید را در دل‌های شما زنده می‌کند.

کتاب پنجم که «با شکر شکرت شیرین می شود کامم» نام گرفته، به مساله مهم شکرگزاری خداوند پرداخته است.کتاب ششم با نام «با حمد جا را برای فرشته‌ها تنگ می‌کنیم» شیوه درست سپاسگزاری از پروردگار را نشانمان می‌دهد.

کتاب هفتم، تازه‌ترین اثر به نام «ذکر است که اهل شکر است» می‌باشد که ذکر و یاد خدارا به شیوه‌ درست معرفی می‌کند و آن را از مصادیق مهم شکرگزاری می‌دانند. از ویژگی‌های جالب این آثار بخش‌هایی است که بارکدی در کنار آن حک شده و شما با اسکن بارکد، می‌توانید، آن بخش را با صدای نویسنده، بشنوید. قسمتی از مقدمه کتاب طعم شیرین خدا : من باخدای کوچکم قهرم ، ‌این مجموعه (طعم شیرین خدا) بنا داره با تکیه به آیات قشنگ قرآن و حدیثای پر از نور اهل بیت علیهم السلام خدا رو معرّفی کنه و از معرّفی خدا به معرّفی ابعاد مختلف دین هم برسه.  کتاب اوّل این مجموعه (من با خدای کوچکم قهرم!) که الآن دست شماست، موضوعش بزرگ دیدن خداست. توی این کتاب می‌خوایم بگیم اگه ما به وجود خدا اعتقاد داشته باشیم، امّا به بزرگیش ایمان نیاریم، اون اعتقاد نمی‌تونه تأثیر زیادی تو زندگی‌مون بذاره. تو این کتاب، مفصّل در بارۀ آثار «بزرگ دیدن خدا» صحبت می‌کنیم. مقدّمۀ این کتاب طولانیه؛ امّا حتماً اون رو بخونید. بخشی از مقدّمه رو می‌آرم و باقیه‌ش رو واگذار می‌کنم به خودتون که توی کتاب بخونید: سخنرانی تموم شد. سؤالا رو جمع کردم و ریختم تو یه پلاستیکی که از دفتر مدرسه برام آوردن. خیلی زود خداحافظی کردم و رفتم پایانۀ مسافربری تا برگردم قم.  همین که سوار اتوبوس شدم، انبوه سؤالایی رو که بچّه‌ها در بارۀ خدا پرسیده بودن، یکی یکی از تو پلاستیک در آوردم و شروع کردم به خوندن. حسّم به دنیای اطرافم عوض شده بود. باری روی دوشم احساس می‌کردم که خیلی سنگین بود. این سؤالا حرف دل بچّه‌هایی بود که خیلیا فکر می‌کردن از خدا فراریَن زبون حال بچّه‌ها رو چه راحت می‌شد از دل این سؤالا فهمید. این سؤالا چند تا پیام مهم داشت: _ ما دنبال خدا می‌گردیم. کسی نشونی‌ای از خدا داره؟ ...

کتاب « طعم شیرین خدا» توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است ، و در تالار قفسه باز بانوان موجود می یاشد.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
ممقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید