عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی
۱۴۰۲-۱۱-۱۷

پدیداور: امير حسين بانکي‌پور فرد

مشخصات نشر: تهران: انتشارات انقلاب اسلامي (وابسته به موسسه‌ي پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي)، 1393

مشخصات ظاهری: کتابنامه، ۱۴۹ ص

شماره دیویی: 1393 ع 231 خ 636 / 297

معرفی کتاب

کتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی، اسلامی جلد اول از مجموعه ی پنج جلدی با عنوان ((نقش و رسالت زن)) درباره ی مسائل و مباحث مرتبط با موضوع زن در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که برای استفاده ی محققان و عموم علاقمندان به دیدگاههای معظم له منتشر می شود.

یکی از موضوعاتی که در طول تاریخ در معرض آراء و تفسیرهای گوناگون قرار گرفته و همواره دچار افراط و تفریط شده است، شخصیت و جایگاه فردی، خانوادگی و اجتماعی زن است.امروزه نیز کج اندیشیها و عدم تعادل در این باب، در جوامع مختلف فراوان به چشم می خورد.در این میان، تنها چشمه ی زلال، مکتب انبیاء و اوصیای الهی است که به دور از هرگونه افراط و تفریط و با تکیه بر وحی و استمداد از خالق هستی، به ترسیم جایگاه حقیقی زنان، متناسب با آفرینش آنان پرداخته است.

با بروز انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) از سوی امام خمینی احیای شخصیت زن مسلمان نیز، چه در نظر و چه در عمل، جلوه ای دیگر یافت.از جنبه ی نظری، دیدگاهی جدید در باب زن و ارزشهای او در جهان امروز پدید امد و در صحنه ی عمل زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم بر آنان در سرنوشت جامعه نقش آفرین شدند.

این موج فرهنگی حضور و تعالی زن، نه تنها در سالهای پس از انقلاب اسلامی افول نکرد بلکه در عرصه ی دفاع مقدس، شکل کاملتری به خود گرفت و پس از آن نیز رشد فزاینده ای یافت.

کتاب حاضر شامل پنج فصل می باشد که عبارتند از فصل اول: عفت و حیا فصل دوم: روابط زن و مرد فصل سوم: حجاب و پوشش فصل چهارم: کشف حجاب و بی بند و باری فصل پنجم روش برخورد با بی بند و باری.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید