بررسی تطبیقی تعدیل غریزه جنسی از منظر قرآن و علم
۱۴۰۲-۱۱-۱۷

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته تفسیر و علوم قرآن

پژوهشگر: ظهیرعباس مدنی

استاد راهنما: مصطفی احمدی فر زیدعزه

شماره دیویی: ب 297 ع 297/26

چکیده پایان نامه:

پایان نامه « بررسی تطبیقی تعدیل غریزه جنسی از منظر قرآن و علم »، به دو بخش تقسیم شده است و هر بخش مشتمل بر سه فصل می باشد.بعد از ذکر مقدمات پژوهش در بخش اول به کلیات و مفهوم شناسی غریزه جنسی و بیان دیدگاه های موجود درباره غریزه جنسی پرداخته شده و در بخش دوم در مورد انواع و علل انحرافات و راه های تعدیل و کنترل غریزه جنسی از منظر قرآن و علم بحث می کند.

نحوه انجام پایان نامه « بررسی تطبیقی تعدیل غریزه جنسی از منظر قرآن و علم »، تحقیق کتابخانه ای می باشد و پس از گردآوری اطلاعات مورد نیاز بیش از 100 منابع اولیه، با بکار بردن روش تحلیلی و توسعه ای به بررسی آن پرداخته شده است. عمده منابعی که به آن مراجعه شده است، منابع مکتوب اعم از کتاب های متعدد تفسیری، حدیثی، علوم انسانی و مقالات می باشد وتا حد امکان از منابع اصیل و دست اول استفاده شده است.

انحراف جنسی یکی از مشکلات جدی است که جوامع انسانی با آن مواجه می باشد که این معضل، کالبد و ریشه جوامع به ویژه جوانان را هدف قرار داده و در نتیجه نسل آینده را دچار آشفتگی روانی و پریشان حالی کرده است. قرآن و روایات اسلامی که تبیین کننده معارف قرآنی می باشد و همچنین علوم، درخصوص این موضوع به لحاظ مبانی و محتوایی از غنای بالایی برخوردار است و نقش کلیدی در تعدیل و کنترل غریزه جنسی و از بین بردن فشارهای جنسی و تامین بهداشت جنسی افراو و جامعه دارد. علاوه بر اسلام، علوم امروزی راهکارها و سفارش هایی در زمینه تعدیل و کنترل غریزه جنسی دارد که تامین کننده بهداشت و سلامت جنسی فردی و اجتماعی می باشد.

پایان نامه « بررسی تطبیقی تعدیل غریزه جنسی از منظر قرآن و علم »، در کتابخانه مرکزی آستان قدس تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

کلیدواژه ها: غریزه جنسی، انحرافات جنسی، کنترل، تعدیل

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید