تفسیر جامع سوره حمد
۱۴۰۲-۱۲-۰۷

 

پدیدآور: سجاد چوبینه

مشخصات نشر: شیراز: نوید شیراز، 1401

مشخصات ظاهری: 2ج

شماره دیویی: ج ش /116 ف 297/18

معرفی کتاب:

کتاب « تفسیر جامع سوره حمد » در یک مجموعه دو جلدی، تنظیم شده است؛ جلد اول آن شامل تفسیر چهار آیه اول سوره، یعنی از ابتدا تا آیه "مالک یوم الدین" بوده و جلد دوم آن شامل بقیه سوره یعنی از " ایاک نعبد و ایاک نستعین " تا آخر سوره می باشد. جلد اول، شامل : مقدمه، و پس از آن، بخش اول : تفسیر اجمالی سوره، و سپس چهار بخش دیگر می باشد؛ که به تفسیر تفصیلی آیات سوره، پرداخته شده و تفسیر هر آیه ای نیز، یک بخش مستقل را به خود اختصاص داده است.

انگیزه ای که باعث شد، ابتدا بخش مستقلی تحت عنوان « تفسیر اجمالی سوره»، قبل از ورود به مباحث تفصیلی سوره، آورده شود؛ این بود که، شاید برخی از خوانندگان به هر دلیلی نخواهند و یا نتوانند، مباحث مفصل تفسیری را پیگیری و مطالعه کنند؛ لذا برای آنان، مطالبی بطور مختصر و مفید از تفسیر کلی تمام سوره، در این بخش، ارائه شده است.

در کتاب « تفسیر جامع سوره حمد » جامع بودن به این معناست؛ که تقریبا تمامی ابعاد: ادبی، روایی، فقهی، برهانی، عرفانی، و ......بر مبنای عقل و استدلال، ذوق و اشراق، آیات و روایات، و ....... پرداخته شده است. گرایش خاصی از گرایش های مرسوم در تفاسیر، در این تفسیر اعمال نشده است؛ و پرداختن به همه جنبه های لازم یک تفسیر جامع، مورد نظر بوده؛ و در نهایت به همین شکل و نسق نیز، تکمیل و ارائه شده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید