دوست من قرآن
۱۴۰۲-۱۲-۰۸

نمایشگاه مجازی - دوست من قرآن

پدیدآور: مجید غلامی، زهرا حمیدیان

مشخصات نشر: مشهد: جامعه قاریان قرآن مشهد،1385

معرفی کتاب:

مجموعه کتابهای « دوست من قرآن »، به شما والدین گرامی و مربیان دلسوز کمک می کند تا برنامه آموزشی قرآن را بنا به دلایل ذیل با سهولت بیشتری به انجام برسانید.

1. در مجموعه « دوست من قرآن » از فعالیتهای موردپسند کودکان همچون شعر، قصه، بازی، کاردستی، سردرگمی، نقاشی و ...به منظور تفهیم و جذابیت آموزش استفاده شده است.

2. در هر سوره علاوه بر آموزش آیات، معنا و محتوای سوره با توجه به میزان درک و فهم کودکان آورده شده. در واقع به جلوه ها و مفاهیمی اشاره شده که متناسب با اندیشه و ادراک کودکان باشد. بر روی آیات عذاب و توصیف های جهنم زیاد تاکید نشده است تا از خداوند چهره ای محبت آمیز برای کودکان ترسیم شود.

3. در این مجموعه سوره های قرآن براساس پژوهش به عمل آورده بر ضریب دشواری سوره ها، ضریب تکرار هر آیه مشخص شده و یک برنامه هفتگی تدوین شده که پس از اتمام آموزش، آن سوره به مدت 5 روز تکرار می شود و هر گروه آموزشی نیز همراه با یک فعالیت کودکانه و بصورت روزانه مشخص شده است.

4. مجموعه « دوست من قرآن »، اویلن مجموعه ای که براساس ضریب دشواری ( از آسان به مشکل ) تدوین شده اند . عبارتند از: سوره های : فیل، ماعون، همزه، نصر.

در هر یک از مجموعه های بعدی نیز چهار سوره براساس ضریب دشواری و شیوه های آموزشی آن ارائه خواهد شد.

مجموعه کتابهای « دوست من قرآن » در کتابخانه آستان قدس، تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث برای استفاده عموم بویژه کودکان موجود می باشد

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید