بهترین مسافر من
۱۴۰۲-۱۲-۱۵

پدیدآور: توران ساکی مفرد؛ تصویرگر: سحر صدارات

مشخصات نشر: قم: کتاب جمکران، 1401.

مشخصات ظاهری: 44 ص.: مصور( رنگی)

معرفی کتاب:

یکی از زمان‌های مناسب در شکل‌گیری سبک زندگی صحیح و ترویج آن، کودکی و دوران نوجوانی است. کتاب « بهترین مسافر من »اثر توران ساکی منفرد که توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است با موضوع نرجس خاتون(س) مادر امام‌زمان(عج) برای گروه سنی دبستان نوشته شده است.

نویسنده کتاب حاضر از زاویه دید کشتی کوچکی، ماجرای سفر و ازدواج نرجس خاتون با امام حسن عسگری را روایت می کند. این کتاب با تصویرگری های زیبا برای گروه سنی 6-10 سال نوشته شده است.

این کتاب درباره «نرجس خاتون» مادر امام عصر(عج) است و ماجراهایی که در کشورش روم پیش می‌آید و مسافرت ایشان به عراق و ازدواجشان با امام حسن عسگری(ع) را به صورت داستانی روایت می‌کند و از زاویه‌دید کشتی روایت می‌شود که این مسافر ویژه را با خودش به عراق برده است. کشتی قدیمی و کوچکی به اسم چوبین که دلش می‌خواهد به ناخدایش کمک کند و یک مسافر ویژه داشته باشد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
مهتاب خانم اطراف را نگاه کرد و کمی جلوتر آمد و روبه‌روی چوبین ایستاد و گفت: «این کنیز که دیگران او را نرجس صدا می‌زنند، دختر یشوعا، پسر قیصر روم است. او یک شاهزاده است. مادرش از نسل شمعون، و شمعون، وصی و جانشین حضرت عیسی مسیح (ع) بوده است».
با شنیدن اسم شاهزاده، ماهی کوچولو و دوستانش از بازی کردن و شیرجه زدن در آب دست کشیدند. کنار چوبین ایستادند و به مهتاب خانم چشم دوختند.

کتاب « بهترین مسافر من» در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد و اعضاء این کتابخانه می توانند لذت خواندن این کتاب را به کودکان خود هدیه کنند. 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید