دعاهای نهج البلاغه
۱۴۰۲-۱۲-۱۶

عنوان: دعاهای نهج البلاغه

 

پدیدآور: حسین اکبری

مشخصات نشر: قم، موسسه بوستان کتاب، 1400

مشخصات ظاهری: 192 ص

شماره دیویی: د 685 الف 9515 / 297

معرفی کتاب

کتاب دعاهای نهج البلاغه از امیرالمونین (ع)، نخستین اما و وصی و جانشین و نفس نبی اکرم (ص) است که خداوند متعال در سراسر قران کریم او را وصف کرد و حضرت را صراط مستقیم، صاحب علم اکتاب، امام مبین، حکیک یگانه و ...معرفی می نماید.

امیرالمونین (ع) که انسان کامل و امام نور و هادی امت نبوی و مقتدای پیروان دین محمدی است، دعاها و مناجات های فراوانی دارد که از قلب سلیم و زبان معصومش صادر شده است.در کتاب شریف نهج البلاغه شماری از این دعاهای آسمانی دیده می شود که افزون بر کارکردهای مختلف، کارکرد تبلیغی و اموزشی نیز دارد.

یادگیری دعاهای امیرالمونین (ع) و دقت و تامل در این دعاهای پرمعنا می تواند ما را با نیازهای حقیقی و اساسی خودمان آشنا سازد و در پی آن دعاهای ما را تغییر دهد. با تغییر دعاها، سبک زندگی ما نیز به سبک زندگی امیرالمونین (ع) نزدیک خواهد شد.

گرداوری و دسته بندی این دعاها، مایه دسترسی آسان عاشقان و محبان امیرالمومنین (ع) به این منبع عظیم معنوی خواهد شد، و شرح این دعاهای ارزشمند نیز یاری کننده فهم دعاها و منبعی است برای مبلغان و مربیان نهج البلاغه شریف.

این کتاب در شش فصل تنظیم و فصل بندی شده است. امیرالمونین شناسی از جهتی کاری آسان است و از جهتی کاری بس دشوار،آسان است، چون با کمترین مراجعه به قرآن و احادیث پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و کتاب های مرتبط و تاریخ می توان شناختی از این انسان بی مانند و بی بدیل پبدا کرد ، چرا که قرآن و احادیث و تاریخ مملو است از فضایل و مناقب آن حضرت حتی دشمنان و مخالفان و پیروان دیگر مذاهب نیز نتوانستند زبان خود را از اعتراف به عظمت او نگه دارند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید