صحیفه سجّادیه کتاب زندگی
۱۴۰۲-۱۲-۱۹

پدید آور: محمد حکیمی

مشخصات نشر: مشهد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، 1397.

مشخصات ظاهری : 225ص

رده  بندی دیویی : ح ن / ص 845 ع 297/772

معرفی کتاب:

در مقدمه کتاب « صحیفه سجّادیه کتاب زندگی» چنین می خوانیم: صحیفه سجادیه به عنوان کتاب دعا و مناجات با خدا، کم و بیش شناخته شده است؛ لیکن به عنوان کتاب زندگی چندان شناخته نیست. با ژرف نگری در مفاهیم دعاهای صحیفه سجادیه می یابیم که این مجموعه چنان که کتاب راز گویی و نیایش به درگاه خداوند است،کتاب زندگی است،کتاب انسان است، کتاب آیین شهروندی است، کتاب راه و روش زندگی گروهی است، کتاب اقتصاد و معیشت است، کتاب کار و تلاش است، کتاب آیین سرپرستی و مدیریت های اجتماعی است، کتاب خلاقیت، ذوق، هنر و زیبایی است و کتاب سبک زندگی و مهارت های زندگی است.

نویسنده در کتاب حاضر کوشیده است سبک زندگی را از مفاهیم بلند و حقایق این دعاها آشکار سازد و در پرتو آموزه های این کتاب الهی، مهارت های  زندگی را تبیین کند و راه زندگی شایسته انسان الهی را به او بنمایاند.

نخستین ره آورد صحیفه، ارتباط با خداست و انسان خاکی را به ملکوت عروج می دهد  و با آفریدگار جهان و انسان به گفتگو می پردازد. صحیفه به آدمی می آموزد که خدا را این گونه باور کند و درباره او بدین سان بیندیشد و بدین گونه او را بجوید و با او نجوا کند تا به بارگاه او بار یابد و به نعمت قرب و نزدیکی به خدا برسد.

کتاب « « صحیفه سجّادیه کتاب زندگی» در 28 بخش به رشته تحریر درآمده است که " خدا، انسان" ؛ " سیمای پیامبر اسلام « ص» " ؛ " قرآن کریم" ؛ " رهبران بحق و امامان معصوم علیهم السلام" ؛ " آیین شهروندی" ؛ " همسایگان" ؛ " اخلاق" ؛ " اقتصاد" برخی از عناوین بخش های آن را تشکیل می دهند.

کتاب « « صحیفه سجّادیه کتاب زندگی» در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید