برداشتهای قرآنی: برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء سی به ضمیمه سوره مبارکه حمد
۱۴۰۲-۱۲-۱۹

پدید آور: برات محمد هدایتی

مشخصات نشر: مشهد؛ نور معارف، 1393.

مشخصات ظاهری : 112ص

رده بندی دیویی :955/0844092

معرفی کتاب:

کتاب " برداشتهای قرآنی: برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء سی به ضمیمه سوره مبارکه حمد" تمره کار گروهی است که با طی چند مرحله و با شیوه ای مشخص و یکسان تهیه و تدوین شده است و بیاناتی از معظم له انتخاب شده که صبغه ی تفسیری آن بیشتر بوده است و تنها بیاناتی که در ذیل آیات قرآن ایراد شده اند جمع آوری شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم:  بنده در تاملات قرآنی بارها اتفاق افتاده، بعد از آنکه یک آیه را بیشتر از صد مرتبه خوانده ام و یک معنای لطیفی را از آن نفهمیده بودم، وقتی برای صد و یکمین بار می خوانم و دقت می کنم آن  معنا را درک میکنم و حال اینکه آیه همان آیه است و من هم همان آدمی هستم که آیه را صد بار با دقت خواندم و نفهمیدم

آن وقت انسان تعجب میکند که چگونه این معنا را از آیه نمی فهمد و لذا شما با انس به قرآن به این سلسله تاملات قرآنی خودتان ادامه بدهید و با تدبر، به قرآن مراجعه کنید، شاید بتوانید یک معنای لطیفی پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که هر چیزی به ذهن انسان آمد فورا نباید بگوید این معنای قرآنی است، بلکه باید از لحاظ ترکیب زبانی، سازگار و قابل قبول باشد، نه اینکه اگر یک معنای دوری به ذهن برسد فورا بگوید مراد این است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که خود از ابتدای عمر شریفشان با قرآن انس داشتند و در هر فرصت و مناسبتهای مردم، مسئولین ،ملت های دیگر و... را به رجوع به قرآن و انس با آن و تدبر در آن توصیه می نمایند.

کتاب " برداشتهای قرآنی: برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء سی به ضمیمه سوره مبارکه حمد" در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید