حضور پررنگ آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
۱۴۰۲-۱۲-۲۴
مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با هدف ارائه دستاوردهای قرآنی و اجرای برنامه‌های جذاب معرفتی در رده‌های سنی مختلف، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدالرضا(ع) حضور پیدا کرد
حضور پررنگ آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان گفت: مرکز قرآن کریم در این نمایشگاه به معرفی دستاوردهای قرآنی آستان قدس رضوی می‌پردازیم و برنامه‌های جذابی را برای مشتاقان قرآن و عترت پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی «می‌خوانمت» را عنوان این هفدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بیان کرد و افزود: فضاسازی که در غرفه مرکز قرآن کریم اتفاق افتاده یک حس و حال معنوی و امام رضایی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند و ما سعی‌مان بر این است تا از آنچه که در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حال محقق شدن هست یک نمونه را به مردم معرفی کنیم.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی این مضجع شریف اشاره و تصریح کرد: طرح‌های ملی من قرآن را دوست دارم، مهدالرضا(ع)، کرسی‌های تلاوت رضوی، شمیم تلاوت رضوی، جلسات سنتی و اهدا مصحف شریف از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود که امیدوارم شاهد استقبال خوب از سوی مردم باشیم.
حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: موسسه آفرینش‌های هنری، موسسه چاپ و انتشارات، موسسه به‌نشر، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از جمله موسساتی هستند که آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.
وی طرح «مسطورا» را برنامه متفاوت این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این طرح در دستور کار دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی کشور الخصوص سازمان قرآنی کشور است تا به ترویج و تبیین ۳۰ آیه قرآن در قالب حفظ موضوعی بپردازد و محوریت غرفه آستان قدس رضوی در این دوره نیز بر پایه همین طرح است.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در غرفه این مرکز اشاره و اذعان کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که در غرفه آستان قدس رضوی رقم خواهد خورد، جمع‌آوری قرآن‌های مازاد خانه‌ها و قرآن‌های مستعملی مردم است.
حجت‌الاسلام میریان اضافه کرد: در همین راستا فراخوان جمع‌آوری قرآن‌های اضافه در خانه، حسینیه و مساجد را اعلام کردیم تا آن‌ها را به مناطق محروم اهدا کنیم و برخی از آن‌ها را خمیر کرده و برای جلد قرآن مورد استفاده قرار بدهیم.
وی در پایان یادآور شد: این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهدالرضا(ع) در محل نمایشگاه بین المللی مشهد از ۲۲ آغاز  شده و تا 28 اسفند ماه ادامه دارد و غرفه آستان قدس رضوی از ساعت ۱۹ الی ۲۳ فی مابین تالار عطار و مولوی میزبان دوستداران قرآن کریم است

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید