سرنوشت بشر( تفسیر سوره واقعه)
۱۴۰۳-۰۱-۰۶

سرنوشت بشر ـ تفسیر سوره واقعه

پدیدآور: علی مهدوی دامغانی دامت برکاته

مشخصات نشر: تهران: دلیل ما، 1399

مشخصات ظاهری: 412ص

شماره دیویی: 229 و 297/18

معرفی کتاب:

در بین سور قرآن مجید سوره مبارکه (( واقعه )) دارای جلوه ای خاص و ممتاز است. کتاب « سرنوشت بشر( تفسیر سوره واقعه)»، می باشد ، سوره واقعه غفلت و ناآگاهی و سهو و نسیان را از دل ها می زداید و میان انسان و عالم پس از مرگ انس و الفت و رابطه ای به اعتبار مایکون ایجاد می کند.

سرنوشت بشر در تابلوی « اذا وَقَعَتِ الواقِعَه » نقش بسته و همواره چشم و گوش و عقل و وجدان انسانی را در عمر طولانی جهان به خود معطوف داشته است. در سوره واقعه دنیایی از قدرت و عظمت و جلال و شکوه، تاکید و سوگند و انگیزه و هراس، اخطار و هشدار، تنذیر و تبشیر، تسبیح و تنزیه، نظم و قانون، آب و آتش، زرع و خلق، مرگ و حیات موج می زند.

در کتاب « سرنوشت بشر( تفسیر سوره واقعه)»، انسان ها به سه دسته « اصحاب المیمنه »، « اصحاب المشئمه » و « السابقون» تقسیم فرموده و سرنوشت هر  یک را معین ساخته، خفض و رفع آن ها را بیان نموده تا زلزله ای در سویدای جان انسان باشد و واقعه آخرت را بالوجدان و عین الیقین حس کند، باشد که از اصحاب یمین قرار گیرد.

سوره واقعه آیینه ای است که سرنوشت بشر و جهان پیرامونش در آن پیداست . این سوره راه کسانی که مفتخر به خطاب : « یا ایها الذین آمنوا» هستند با کسانی که مخاطب« یا ایها الذین کفروا» بوده اند را جدا می سازد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید