پرتوی از فضائل امیر مومنان علی علیه السلام در حدیث
۱۴۰۳-۰۱-۱۱

پدیدآور: آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، ترجمه: ناصر باقری بیدهندی

مشخصات نشر: قم: دفتر نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، 1396

مشخصات ظاهری: 200 ص

رده بندی دیویی: پ 265 ص 297/951

معرفی کتاب:

گفتن و نوشتن درباره شخصیت حضرت علی (ع) کاری بس دشوار، بلکه بدون هدایت خداوند غیر ممکن است. ابعاد مختلف و به ظاهر متضاد وجود آن حضرت را کسی می تواند درک و توصیف کند که از او بالاتر باشد یا همتای او باشد. از این رو بهترین و مستند ترین منبع برای شناخت حضرت علی (ع)، قرآن مجید و سخنان نغز و شیرین رسول خدا (ص) است. بسیاری از نویسندگان بهتر آن دیده اند که سیمای درخشنده امیر مومنان علی (ع) را در آینه ی احادیث نبوی به نظاره بنشینند. یکی از عالمان برجسته که بیان فضائل، ویژگی ها و برجستگی های امیر مومنان علی (ع) را مد نظر داشته و به بازشماری قطره ای از دریای بیکران فضائل امام (ع) از لسان گهربار نبی مکرم (ص) از کتب و منابع عامه پرداخته است، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی است که در کتاب « پرتوی از فضائل امیر مومنان علی علیه السلام در حدیث»، به این مهم پرداخته است.

در کتاب « پرتوی از فضائل امیر مومنان علی علیه السلام در حدیث»، صد و ده حدیث در مناقب حضرت از جوامع حدیثی اهل سنت از مسانید و صحاح سته و غیر آنها انتخاب شده و در این کتاب گردآوری شدند. ناگفته نماند که احادیث وارده در کتاب های اهل سنت درباره حضرت علی (ع) فوق العاده فراوان است که در این کتاب به رعایت اختصار برخی از آنها آورده شده است.

علاوه بر آن، برای احادیث کتاب، تیتر گذاشته شده و فهرست منابع به طور مستقل در پایان کتاب افزوده شده است. در موارد معدودی، توضیحاتی را در متن یا پانوشت، داخل [ ] آورده شده است.

کتاب « پرتوی از فضائل امیر مومنان علی علیه السلام در حدیث»، در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید