شاگرد پروری: تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام
۱۴۰۳-۰۱-۱۱

پدیدآور: محمدرضا عابدینی

مشخصات نشر: قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، 1399

مشخصات ظاهری: 196

رده بندی دیویی: ش132 ع 653/ 297

معرفی کتاب:

محمدرضا عابدینی نویسنده کتاب « شاگرد پروری: تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام » به تبیین شاگرد پروری در مکتب اهل بیت (ع) پرداخته است. کتاب « شاگرد پروری» از دو قسمت تشکیل شده که قسمت اول، مبانی بحث شاگرد پروری را بیان کرده و قسمت دوم به صورت مصداقی به جلوه هایی از شاگرد پروری در مکتب اهل بیت پرداخته است که قسمت عمده کتاب را شکل  داده تا بتوان با بررسی مصداقی شاگرد پروری در سیره اهل بیت، آن را بهتر شناخته و در این امر به آنها اقتدا نموده و همچنین به شاگردی خود در مکتب اهل بیت افتخار کنیم.

 کتاب « شاگرد پروری: تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام » دفتر پنجم از سلسله مباحث « علم از منظر الهی» است که هر دفتر، عین استقلال از سایر دفتر ها، حلقه ای از یک زنجیر بوده که دنبال ترسیم یک رویکرد کلان واحد در حوزه علم و علم آموزی از منظر دینی و الهی هستند. این سلسله مباحث از نگاهی بنیادین به تاریخ علم و بررسی مبدأیت الهی علوم آغاز شده و با یک نگاه معرفتی به بررسی حقیقت علم و جایگاه تعلیم و تعلم از منظر الهی تا اوج ظهور علم در نظام هستی در عصر ظهور امام عصر (عج) می پردازد.

 نگارش این کتاب برای استفاده اساتید و معلمان عزیز حوزه و دانشگاه بوده و به همین جهت سعی شده مطالب معرفتی به صورت اجمالی و مطالب کاربردی به صورت تفصیلی تر بیان شود و در کلیات کتاب بیان روان و در عین حال رعایت اختصار مدّ نظر باشد.

خامه اصلی کتاب « شاگرد پروری: تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام » گفتارهایی بوده است که به صورت پراکنده در دوره های مختلف برای اساتید حوزه و دانشگاه بیان شده است.

کتاب« شاگرد پروری: تربیت شاگردان در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام » در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید