اعجاز هماهنگی آیات قرآن
۱۴۰۳-۰۱-۱۱

پدید آور : سیدعلی هاشمی

مشخصات نشر : قم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1397

مشخصات ظاهری : 528 صفحه

شماره دیویی : الف 252 ه 158 / 297

معرفی کتاب :

کتاب « اعجاز هماهنگی آیات قرآن» به مطالبی پیرامون قرآن کریم می پردازد و اینکه قرآن در ابعاد و عرصه های گوناگونی معجزه است. یکی از آنها اعجاز هماهنگی است یعنی هیچ گونه ناسازگاری و ناهماهنگی در محتوای آیات قرآن وجود ندارد و بشر از آفرینش کتابی در مدت بیست و سه سال در شرایط مختلف روحی و اجتماعی که در آن ناسازگاری و ناهماهنگی نباشد عاجز است.

برخی مخالفان وحیانی بودن قرآن کریم و برخی مخالفان اسلام مدعی شده اند پاره ای از آیات با یکدیگر ناسازگار و ناهماهنگ است این ادعا برداشتی سطحی و بدون تامل و تدبر در آیات قرآن یا سر غرض ورزی و ایجاد شبهه است ناسازگاری ادعا شده امری ظاهری است با تامل و تدبر معلوم می شود هیچ گونه ناسازگاری و ناهماهنگی میان آیات قرآن وجود ندارد و همه آیات مطرح دارای پاسخ بلکه پاسخ های مستدل و متقن می باشد . آیات ادعا شده همراه با پاسخ آنها در این اثر آمده است .

یکی از ابعادی که برخی مخالفان اسلام درباره قرآن کریم خدشه کرده اند، وجود آیات به ظاهر ناهماهنگ در قرآن کریم است . این شبهه امروزه در اینترنت و فضای مجازی نیز گسترش یافته است برای پاسخ به این شبهات لازم بود ابتدا عصر اعجاز هماهنگی قرآن به صورت کلی اثبات گردد و پس از آن به شبهات مطرح شده درباره آیات به ظاهر ناهماهنگ پاسخ داده شود.

کتاب « اعجاز هماهنگی آیات قران: از سه بخش تشکیل شده است: در بخش نخست پس از بیان مفاهیم کلی مرتبط با اعجاز هماهنگی قرآن از قبیل معجزه، اعجاز هماهنگی، تناقض ، تضاد و تعارض ، ادله اثبات اعجاز هماهنگی بیان می شود.

در بخش دوم آیات به ظاهر ناهماهنگ مربوط به علوم قرآنی به صورت موضوعی در 5 فصل بررسی و پاسخ داده می شود.

در بخش سوم آیات به ظاهر ناهماهنگ مربوط به معارف قرآن در 4 فصل بررسی و پاسخ داده می شود در هر فصل نیز آیات به صورت موضوعی سامان یافته است.

کتاب « اعجاز هماهنگی آیات قرآن» در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی جهت مطالعه و امانت موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید