پرتوی از هدایت قرآن
۱۴۰۳-۰۱-۱۱

پدیدآور: محمدتقی مدرسی؛ برگردان : حمیدرضا آژیر

مشخصات نشر: مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی،1393

شماره دیویی: پ 419 م 297/1726

معرفی کتاب:

مجموعه تفسیری « پرتوی از هدایت قرآن» از آثاری به شمار است که به دلیل مایه وری، اقبال قابلی را می طلبد و از همین رو درپی چاپ مجموعه هجده جلدی آن با نام « تفسیر هدایت» که فارسی شده مجموعه « من هدی القرآن» بود دست به ترجمه جدیدی از این تفسیر زد که نام دگرگون شده آن گواه نگاه دیگری است براین تفسیر که به دلایل گوناگون، بازنگری بدان ضرور می نمود.

آیه الله محمدتقی مدرسی با نگاهی آیات فرقان حکیم را دیده و ظرافت های آن را کاویده که هر کاوشگری را به کاوش های فزون تر می کشد و نگاه او را به دقت دقیق تری می خواند. تفسیر « پرتوی از هدایت قرآن »، پرده پندار می درد و بینش آدمی به جایی می برد که جز گوهر چشم نواز جان نخرد و از آب حیوانی آشامد که حیات را بپرورد و ملکوتی را به دیده آورد که ملک را هر چه فزون تر فربهی بخشد.

مولف این تفسیر می نویسد: این تفسیر چنان که در مقدمه ترجمه نخستین آن معروض داشتم حدمتوسط تفاسیر مطون قرآن و تفاسیر مختصر آن، در عین حال حاوی مطالب تازه و جدیدی است که مورد نیاز قرآن پژوهان عصر حاضر می باشد و محققان جوان از دانستن آن ها بی نیاز نیستند.

خواننده تفسیر « پرتوی از هدایت قرآن »، در پی ژرف اندیشی در مفاهیم آمده، در می یابد که باید رسالت اجرای آموزه های اجتماعی را به گونه ای شایسته به جای آورد تا با تکیه بر آموزه پردازی های انسان پرور اسلام، این آیین الهی را در ستیغ آرمان های بشری نشاند و این مفهوم تردیدناپذیر را جایگیر کند که برای انسان آهن زده قرن بیست و یکی گریزگاهی چز ادیان مینوی و در ادیان مینوی جز اسلام محمدی که در قرآن او بلورینه شده جستنی نیست

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید