عهد جدید: مقدمه‌ای بر نوشته‌‌های مسیحی قدیم
۱۴۰۳-۰۱-۱۴

پدیدآور: بارت دی.اِرمان؛ مترجم: حسین توفیقی

مشخصات نشر: قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب

مشخصات ظاهری:848ص

شمارة دیویی: ع432 الف 225/67

معرفی کتاب:

رویکرد کتاب" عهد جدید: مقدمه‌ای بر نوشته‌‌های مسیحی قدیم" تاریخی است و عهد جدید در آن، ضمن همة مکتوبات مسیحی صدسال نخست کلیسا قرار دارد؛ همة آن مکتوبات را عیسی آغاز کرد و پیروانش آن را ادامه دادند.

این اثر پژوهشی جامع و بی‌طرفانه دربارة عهد جدید مسیحیان و سایر نوشته‌های الاهیاتی قرون آغاز مسیحیت است. مولف دانشمند کتاب، تاریخ و محتوای آن را براساس اصول و معیارهای کاملا علمی بررسی کرده و به نتایجی ملموس و اعجاب‌انگیز دست یافته‌است. مطالب سودمندی دربارة تاریخ فرهنگ یونان و روم قدیم نیز به چشم می‌خورد.

کتاب" عهد جدید: مقدمه‌ای بر نوشته‌‌های مسیحی قدیم"  در سی فصل تنظیم شده است. از جمله مطالبی که در فصول این کتاب به چشم می‌خورد، بررسی عهد جدید و جهان سنت‌های مسیحی قدیم ، زمینة یهودی عیسی و پیروانش، اناجیل مسیحی زمینة یونانی-رومی سنت‌های عیسی است. شیوه‌های بررسی اناجیل مسأله اناجیل همدید، انجیل به روایت متی، لوقا، یوحنا و بررسی سایر اناجیل، معجزات، کارهای مکاشفه گرایانة عیسی، پولس و رسالت او و بحران های کلیسای او و انجیل به روایتش از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به تفصیل بیان شده است.

ازدیگر مواردی که بررسی آن در کتاب" عهد جدید: مقدمه‌ای بر نوشته‌‌های مسیحی قدیم"  به چشم می‌خورد می‌توان به موضوعات یاران مؤنث پولس، مسحیان و یهودیان، مسیحیان و مشرکان، مسیحیان و مسحیان، مسیحیان و کوسموس اشاره نمود.

در شروع هر فصل بخشی باعنوان (انتظار ما از این فصل) وجود دارد که به توضیح هدف مطالب ارائه شده در فصل مورد بررسی می‌پردازد.  در پایان هر فصل بخش‌هایی با عنوان خانه آمده است که موضوع هر بحث را ملموس و جذاب می‌کند ،گاهی برخی از مطالب آن عمداً به صورت طنز ارائه شده اند. این قسمت‌ها مشتمل بر انبوهی از اطلاعات سودمندند که حتی برخی از آن ‌ها برای حفظ کردن شایستگی دارند.

کتاب" عهد جدید: مقدمه‌ای بر نوشته‌‌های مسیحی قدیم" در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید