دوره های رشد تفکر اجتماعی
۱۴۰۳-۰۱-۲۰

پدیدآور: احمدرضا اخوت

مشخصات نشر: تهران: نشر قرآن و اهل بیت نبوت(ع)، 1392

مشخصات ظاهری: 6ج. : جدول، نمودار

شماره دیویی: د 321 الف 297/466

معرفی کتاب:

 « دوره های رشد تفکر اجتماعی » که در مکتب اهل بیت (ع) تعلیم داده می شود و به وسیله آن سعادت دنیا و آخرت انسان تامین می گردد، از سال های قبل از تولد آغاز می شود

کتاب حاضر دوره ششم از مجموعه« دوره های رشد تفکر اجتماعی » می باشد که در آن به بلوغ عبودیتی می پردازد و در آن فرد به امامت و رهبری متقین خواهد رسید و به وسیله این مقام، قیام در عبودیت خداوند را جاری خواهد ساخت.

به همین دلیل بزرگ ترین وصفی که از این افراد در قرآن شده، مساله « عبودیت » است. بلوغ عبودیتی، آخرین مرحله از بلوغ است که در آن آراسته به سمت عبد بودن می شود. در این وصف فرد به غایت تذلل و تسلیم خالصانه در برابر خداوند و اطمینان و اعتماد تام و ایمانی سرشار از یقین می رسد و به یمن این افتخار، رهبری انسان ها را در سه بعد انذار، تعلیم و تذکر به عهده می گیرد. عباد در این دوره واسطه ای برای اتصال به خدا و سببی برای نزول انواع وحی برای انسان و ذخیره ای بی نظیری برای هستی و زندگی انسان می باشند.

بدیهی است کسی که در بلوغ عبودیتی یا عبدی توصیف می شود، جامع همه مراتب بلوغ های قبل نیز هست، به همین دلیل بیان آنها در کتب پیشین بیان نشده است.

آنچه در این دوره قابل بیان و توصیف است، چیزی نیست که از عهده نوع انسان خارج باشد و فقط متعلق به امامان معصوم و کسانی باشد که در رده ایشان هستند. هرچند مقام اصلی این دوره مربوط به این افراد است ولی با توجه به آیات و روایات افراد دیگر نیز قابلیت رسیدن به این مرتبه را دارا هستند.

یکی از محسنات کتاب « دوره های رشد تفکر اجتماعی »، غایت سازی و آرزوسازی برای افراد در سنین پایین تر است. در این صورت مطالعه کتاب به همه جوانان توصیه می شود، زیرا در آنها انگیزه حرکت و پیشرفت و قانع نشدن به کم را می آموزد.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید