تحلیل و بررسی روایات رایات سود
۱۴۰۳-۰۱-۲۱

پدید آور: نصرت الله آیتی

مشخصات نشر: قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،1399

مشخصات ظاهری: 288 ص

رده بندی دیویی: ت955 آ 462/ 297

معرفی کتاب:

رایات سود از موضوعاتی است که در طول تاریخ فراز و فرود بسیاری داشته است و دامنه این بحث چندان گسترده است که یک سوی آن قیام ابو مسلم خراسانی است و سوی دیگر آن القاعده، داعش و جبهه النصره و این در کنار ذهنیتی که در باره ارتباط افراشته شدن بیرق های سیاه در آخر الزمان با ظهور مهدی موعود (ع) وجود دارد، ضرورت پرداختن به این موضوع را دو چندان کرده است.  کتاب « تحلیل و بررسی روایات رایات سود» کوششی گرانسنگ از جناب حجت الاسلام آقای نصرت الله آیتی از مهدی پژوهان پرتلاش است.

 در مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم: موضوع رایات سود و پرچم های سیاه یکی از عناوینی است که در روایات فریقین نقل شده لکن با عباراتی مختلف، مثلا برخی جنبه مدح و برخی از روایات جنبه مذمت و شماری نیز جنبه تطبیق بر جریان ابو مسلم خراسانی و زمینه سازی برای حکومت عباسیان است.

کتاب « تحلیل و بررسی روایات رایات سود» به تحلیل روایات رایات سود که  بر اساس پاره ای از روایات در آستانه ظهور، جمعیتی که حامل پرچم های سیاه اند به منظور زمینه سازی برای ظهور و فراهم کردن بستر های حکومت جهانی امام مهدی(ع) آغاز گر حرکتی نظامی خواهند بود. لذا ضرورت پرداختن به موضوع از این جهت که از یک سو روایات دستاویز جریانهای انحرافی شده  از سویی دیگر بیم آن می رود که در آینده نیز فرقه های انحرافی دیگری با مصداق سازی  روایات رایات سود فتنه های سهمگینی بیافرینند. بر این اساس بایسته است این روایات در پژوهشی جامع پالایش شوند.  

کتاب « تحلیل و بررسی روایات رایات سود» در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود است.            

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید