معاد در اسلام و آیین زرتشت: بررسی پنداره اثرپذیری اسلام از آیین زرتشت
۱۴۰۳-۰۱-۲۱

پدیدآور: محمد حاجتی شورکی

مشخصات نشر: قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، 1399

مشخصات ظاهری: 216ص

رده بندی دیویی: 1399 م 141 ح 297/44

معرفی کتاب:

باور به معاد، از اصول اساسی و مورد اتفاق همه ادیان الهی است. در سده ی اخیر در باب اصل آموزه معاد و جزئیات آن از منظر اسلام، شبهاتی مطرح شده که پنداره اثرپذیری از آیین زرتشت نیز از جمله آنهاست. تقدم زمانی آیین زرتشت بر اسلام از یک سو، و وجود شباهت های ظاهری میان معاد در روایت اسلامی و روایت زرتشتی از سوی دیگر، سبب شده است برخی به اثرپذیری اسلام از آیین زرتشت در این آموزه حکم کنند. کتاب « معاد در اسلام و آیین زرتشت: بررسی پنداره اثرپذیری اسلام از آیین زرتشت »، پژوهشی است در قلمرو کلام بین الادیان که پس از توصیف آموزه معاد در اسلام و آیین زرتشت، به نقد و بررسی شبهه اثرپذیری معاد اسلام از آیین زرتشت پرداخته است و در پایان با پیمودن مقدماتی، به دیدگاه صحیح درباره عدم اثرپذیری ادیان آسمانی از یکدیگر رهنمون شده است.

در مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم:

از آنجا که تحقیقی جامع با موضوع، مسائل و اهداف ویژه این تحقیق تالیف نشده، یا دست کم یافت نشد، مساله این کتاب تازه بوده، می تواند نقصان تحقیق در این زمینه را جبران کند و در زمینه ی مطالعات ادیان گامی به جلو باشد. هدف اصلی نویسنده ی کتاب، ارائه تبیین و نقد دیدگاه های گوناگون اثرپذیری اسلام از آیین زرتشت در آموزه معاد است. 

کتاب « معاد در اسلام و آیین زرتشت: بررسی پنداره اثرپذیری اسلام از آیین زرتشت» که توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است در کتابخانه تخصصی علوم قران و حدیث آستان قدس رضوی جهت مطالعه و امانت موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید