شرح وصال: شرح دعای 31 صحیفه سجادیه
۱۴۰۳-۰۱-۲۱

پدیدآور: محمد علی انصاری

مشخصات نشر: مشهد: انتشارات بیان هدایت نور، 1397

مشخصات ظاهری: 215ص

رده بندی دیویی: 1397 الف ن/ ص 845 ع 772/ 297

معرفی کتاب:

گناه، اصلی ترین عامل دوری آدمی از کوی خیر و سرای نیک بختی است. اما بر اساس تعالیم نجات بخش پیامبران الهی و به مقتضای رحمت واسعه ی خداوندی برای چنین لحظاتی چاره اندیشی شده است و این انسان سرکش سرگردان دور افتاده از وصال جانان می تواند به خود آید و به آغوش رحمت حق باز گردد، زیرا هرگز در بازگشت به روی او بسته نمی شود و فرصت جبران از او دریغ نمی شود. « توبه» رجوعی شکوهمندانه به منزله ی حیات و تولدی دوباره محسوب می گردد و خداوند خود، بندگانش را بدان فرا خوانده است. او با همه مهربانی و عطوفت، وعده ی پذیرش توبه را هم قطعی فرموده است. کتاب « شرح وصال: شرح دعای 31 صحیفه سجادیه » به دعای سی و یکم صحیفه ی سجادیه که از برترین ادعیه ی این کتاب شریف است و وجود گرامی امام سجاد علیه السلام، آن را در اوج شکوه و در منتهای معنا تقریر فرموده، پرداخته است.

در مقدمه این اثر چنین می خوانیم:

از دل انگیزترین مفاهیم تربیت دینی، در گشوده ی توبه است که اگر باز نمی شد، خسران بزرگی دامنگیر همه ی فرزندان آدم بود. با توجه به لطافتی که در مبحث توبه وجود دارد، سید الساجدین علیه السلام، این مفهوم دلنواز را در لا به لای سخنان روح انگیز خویش در تنیده و در قالب دعا به حلاوت این معنا بسی افزوده و به بهانه راز و نیاز در طلب توبه، زیر و بم این مفهوم را بیرون کشیده و ذکری جامع از ماهیت توبه و آثار و لوازم و اقسام و شیرینی های آن را در نهایت زیبایی لفظ و معنا به تصویر کشیده است، چنان که به حق می توان گفت، ایشان ناب ترین شرح وصال را ارائه نموده است؛ دعایی که اگر در گوش جان بنشیند و در اعماق فلب خانه کند، بار سعادتمندی آدمی را می بندد و او را مقیم کوی عشق ورزی با حضرت جانان می کند.   

کتاب « شرح وصال: شرح دعای 31 صحیفه سجادیه » توسط انتشارات « بیان هدایت نور» به نگارش درآمده است و در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی جهت مطالعه و امانت موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید