بررسی تحلیلی روایات نشانه های ظهور
۱۴۰۳-۰۲-۰۹

پدید آور : خدامراد سلیمیان

مشخصات نشر: قم :دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، 1398.

مشخصات ظاهری : 628ص

رده بندی دیویی : 297/462

معرفی کتاب:

«نشانه های ظهور و قیام حضرت مهدی عج الله تعالی شریف » به ویژه«نشانه های حتمی »در میان مباحث گسترده و گوناگون مهدویت از بحث هایی است که امروزه در کانون نگاه دوستداران و نیز مخالفان و دشمنان این باور قرار گرفته است. روشن است سخنان پیشوایان معصوم علیه السلام در جایگاه استوارترین تکیه گاه برای باورهای دینی پس از آیات قرآن در این باره پرده از پدیده هایی بر می دارد که در آخرالزمان و در پیوند با قیام امام مهدی عج الله تعالی  فرجه شریف رخ خواهد نمود. در کتاب " بررسی تحلیلی روایات نشانه های ظهور"  با توجه به موضوع و نوع تحلیل و تبیینی که در بررسی روایات نشانه های ظهور شکل گرفته، به بررسی و نقد منبعی، استنادی و محتوایی برخی روایات این گسترده پرداخته شده و در کنار اثبات اعتبار برخی روایات، ضعف شمار دیگری اثبات شده است.

در مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم: گرایش روز افزون به آموزه های اسلامی و گسترش اندیشه های دینی و مذهبی در دهه های گذشته از سویی و رشد چشمگیر پژوهش های اسلامی و تیز بینی روبه رشد و فراگیر مسلمانان، به ویژه نسل جوان، در نگاه به مباحث و آموزه های مهدویت از سوی دیگر به روشنی به چشم می آید. این دو مسئله زمینه و بایستگی بررسی های گوناگون و فراوانی در زنجیره بحث های وابسته به مهدی موعود (عج) از دیدگاه های روایی ،کلامی و تاریخی را فراهم کرده است.

کتاب " بررسی تحلیلی روایات نشانه های ظهور"  که در 3 بخش با عناوین کلیات؛ سیر تاریخی نقل روایات نشانه ها در منابع روایی و بررسی مستندات نشانه های حتمی به رشته ی تحریر درآمده در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید