تفسیر اثری
۱۴۰۳-۰۲-۱۰

پدیدآور: محسن میرباقری

مشخصات نشر: تهران: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

مشخصات ظاهری: 2ج

شماره دیویی: ت 928 م 297/1726

معرفی کتاب:

کتاب « تفسیر اثری»، مباحثی تفسیری از جزء بیست و ششم قرآن کریم است که به عنوان دو واحد درسی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه قرآن و حدیث به صورت مجازی تدریس شده و پس از پیاده سازی به صورت کنونی در اختیار دانش جویان عزیز قرار گرفته است.

جزء بیست و ششم قرآن شامل سوره های احقاف، محمد(ص)، فتح، حجرات، ق و بخشی از سوره ذاریات می باشد. روشن است که تفسیر تمامی یک جزء و بیان همه مسائل آن در ظرف دو واحد درسی مقدور نخواهد بود. از این رو توافق نظر بر آن قرار گرفت که بر آیات و موضوعاتی از این جزء تکیه شود که بیشتر کاربردی و ضروری باشد و یا نکات معرفتی ویژه ای را دربرگیرد. با این نگاه این کتاب را می توان به عنوان « تفسیر فرازهایی از جزء 26 قرآن کریم دانست».

کتاب « تفسیر اثری»، همچنان که اقتضای عنوان درسی بوده، در مباحث تفسیر بهره وری از روایات مورد توجه قرار گرفته، در عین حال از مباحث خود قرآن و آیات قرآن کریم در زمینه موضوعات مطرح شده بسیار استفاده شده و گاه نکاتی ویژه و بدیع ارائه گشته است کتاب « تفسیر اثری» با هدف آماده سازی متن آموزشی درس تفسیر اثری قرآن کریم، در 16درس گردآوری شده است..

در این درس برآنیم تا با استعانت از کلام خود قرآن کریم، بیشتر دریابیم که این کتاب رحمانی کتاب خدا ، کتاب نور، علم و هدایت در همه ابعاد نورانی برای انسان است. اما در کنار آن، تمسک به رسول خدا و عترت معصوم آن حضرت نیز ضروری است و این دو با یکدیگر ما را به سر منزل مقصود می رسانند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید