تفسیر و تبیین سوره یس قلب قرآن
۱۴۰۳-۰۲-۱۲

پدید آور: سید احمد مومنی؛ حسن حکمیون

مشخصات نشر : اصفهان : نشر دار خوین، 1400

مشخصات ظاهری :406ص

رده بندی دیویی : 297/18

معرفی کتاب:

سوره یس شأن عظیمی دارد چون هم اصول سه گانه را متعرض است و هم شاخه هایی را که بر روی آن سه اصل منشعب می شود .روایات هم از طریق شیعه و سنی آمده که فرموده اند: قلب قرآن سوره یس است. این سوره موضوعات مربوط به نبوت، «مبدا» و «معاد» را به صورت مقاطع مختلف مطرح می سازد. این سوره با موضوع «نبوت » آغاز شده است و با طی فراز و شیب هایی تا آیه 76 دنبال می شود. در سیر این آیات قرآن انسان را به آغاز حیات خودش از آن روزی گه نطفه بود، تذکر می دهد. کتاب " تفسیر و تبیین سوره یس قلب قرآن" به این شرح و تبیین مفاهیم این سوره پرداخته است.

در مقدمه این کتابچنین می خوانیم: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: هر کس سوره «یس» را یک مرتبه در عمر خود بخواند، خداوند به هر مخلوقی در آخرت و هر یک که در آسمان است دو هزارهزار حسنه بنویسد و محو فرماید از او مثل آن و او را به فقر و نه ضرر و نه همدم و نه زحمت نه جنون جذام و نه وسواس نه دردی مضر نرسد و خداوند او را از منکرات واهوال و سکرات مرگ تخفیف دهد و متولی قبض روح شود و ضمانت فرماید و رزق او را در زندگی توسعه دهد.و ملائکه آسمان او را به نزد لقاء الهی فرح دهند و به ثواب آخرت رضا بخشند.

کتاب " تفسیر و تبیین سوره یس قلب قرآن" که در 6 فصل به نگارش درآمده در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.  

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید