انیس المریدین و شمس المجالس: تفسیر عرفانی سوره یوسف
۱۴۰۳-۰۲-۱۸

پدیدآور: یکی از عرفای حدود سده 8 هجری؛ تصحیح و تحقیق : محبوبه شمشیرگرها

مشخصات نشر : مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی، 1397

مشخصات ظاهری : 330 صفحه

شماره دیویی : 1397/83 ی 18/ 297

معرفی کتاب :

"انیس المریدین و شمس المجالس "گنجینه ای ارزشمند از میراث کهن فرهنگ ایرانی و زبان فارسی در تاملات قرآنی است که در آن ، سوره حضرت یوسف، با شیوه های عرفانی، زبانی دلنشین و محتوایی جذاب، تفسیر شده است . این اثر به منزله یکی از جلوه های درخشان تفاسیر عرفانی در سنت تفسیر نگاری، بر ضرورت دریافت معنای باطنی از کلام وحی تاکید دارد. کتاب حاضر توسط محبوبه شمشیرگرها تصحیح و تحقیق شده است.

در مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم: ساختار روایی و داستانی، مضمون غالب عشق و محبت و سادگی و دلکشی زبان این متن چنان است که خواننده را بی وقفه تا پایان با خود همراه می سازد. روش مولف آن است که پس از ذکر هر آیه و ترجمه ای مختصر از آن به بیان حکایات تمثیلی، اخبار و روایات تاریخی و نکات عرفانی می پردازد و گاه آن ها را با شواهد شعری، زینت می بخشد .

متن یادشده که با وجود ارزش و اهمیت، تاکنون مکتوم مانده بود، در اثر پیش رو برای اولین بار، ارائه و بررسی شده است . مطالعه این اثر به منزله ارمغانی گرانقدر از فرهنگ قرآنی و زبان فارسی قدیم، به همه علاقمندان به ویژه محققان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، مطالعات قرآنی و عرفان اسلامی پیشنهاد می شود .

تصحیح و تحقیق کتاب "انیس المریدین و شمس المجالس: تفسیر عرفانی سوره یوسف " در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید