امام رضا
۱۴۰۳-۰۲-۳۰

پدیدآور:فرشته رامشینی،محمد تاجیک

مشخصات نشر: تهران:آبشن،1390

معرفی کتاب:

کتاب مصوّر « امام رضا(ع)»، از سری «ستارگان ولایت» است که به زبان ساده و روان و برای گروه سنّی (ب) تدوین شده است. هدف از نگارش این داستان، آشنایی با سرگذشت‌نامة «امام رضا(ع)» است. در این داستان آمده است: «امام رضا(ع)»؛ امام هشتم شیعیان به مهربانی و علم و دانایی معروف بودند و به فقیران کمک می‌کردند. امام رضا(ع) در زمان خلافت «مأمون» زندگی می‌کردند و با اصرار و تهدید او، مجبور به قبول ولیعهدی شدند. امام رضا(ع) راهی خراسان شدند امّا زمانی که مأمون شرایط را برای ادامة‌حکومتش نامناسب دید، امام را مسموم و به شهادت رساند.

قسمتی از متن کتاب « امام رضا(ع) » را می خوانیم:

تمام فرشتگان آسمان، در خانه ای کوچک و زیبا جمع شده بودند و شادی می کردند. عطر خوشی در فضا پیچیده بود. تکتم در حالیکه دستانش از خوشحالی می لرزید، نوزادش را در پارچه ای سفید و نرم پیچید و او را به دستان امام موسی کاظم(ع) داد.

امام با لبخند طفل را گرفت و خداوند بزرگ را شکر کرد و نوزاد را بوسید. آن گاه رو به تکتم کرد و فرمود: ای تکتم! این کرامت پروردگار بر تو مبارک باد. امام رو به تکتم فرمود: این نوزاد نورانی پس از من، حجت خداوند بر روی زمین خواهد بود. به خواست خداوند مهربان و یکتا نامش را علی می گذاریم. بدین صورت زندگی زیبا و نورانی هشتمین امام ما شیعیان که علی بن موسی الرضا نام داشت آغاز شد. حضرت رضا(ع) در دامان پر مهر مادر و در کنار پدر بزرگوارشان پرورش یافت و بزرگ شد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید