قرآن: گزیده ای از کلام و اندیشه امام خمینی(س)
۱۴۰۳-۰۳-۱۳

پدیدآور: آمنه خوش طینت متین

مشخصات نشر: چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه نشر وتنظیم آثار امام خمینی(س)

مشخصات ظاهری: 63ص

رده بندی دیویی: ق/گ 746 خ 955/0842

معرفی کتاب:

  امام خمینی (س) مردی که منادی توحید در عصر حاضر بود و با دم مسیحای اش توانست در عصر بیگانگی با روح عشق و ایمان رستاخیزی عظیم پدید آورد و با بتهای کفر و شرک مبارزه کند، یکی از مجذوبان و شیفتگان قرآن است که سالیان دراز با تلاوت و تفکر در آیاتش از بیت تاریک نفس خارج و با نفس قدسی اش ادامه دهنده دعوت نبوی و علوی به حقیقت وحی و شریعت عدل و طریقت عشق گردید. کتاب « قرآن: گزیده ای از کلام و اندیشه امام خمینی(س)» شامل مجمو عه ای از کلام و مکتوبات امام خمینی در باره قرآن است که از تألیفات ایشان تدوین شده است.

در کتاب حاضر پس از بیان مقدمه به بیانات و مکتوبات امام خمینی (س)؛ خاطرات و فتاوای ایشان پرداخته شده است. مقاصد قرآن، جامعیت قرآن، دعوت قرآن، اعجاز قرآن، و علوم و تفسیر قرآن از جمله مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب « قرآن: گزیده ای از کلام و اندیشه امام خمینی(س)» چنین می خوانیم:

  امام خمینی (س) قرآن را «کتاب انسان سازی، هادی بشر، تأمین کننده همه ابعاد و نیازهای انسان، در بردارنده مسائل فردی و اجتماعی، ضد ستم، بیدار کننده انسانها و موجب پرخاش علیه ستمگران معرفی می کند و حیات و مجد مسلمانان در گذشته را در عمل به قرآن و درماندگی و سستی امروز آنها را در مهجوریت این کتاب کریم و تجدید حیات و سرافرازی امروز آنان را در گرو رجوع به قرآن می داند.»

کتاب « قرآن: گزیده ای از کلام و اندیشه امام خمینی(س)» در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید