آفتاب خراسان
۱۴۰۳-۰۳-۱۳

 

 

 

کتاب | آفتاب خراسان

پدیدآور: مرتضی دانشمند

مشخصات نشر: مشهد: به نشر، 1403

مشخصات ظاهری: 15ص

شماره دیویی: 957/297

"آفتاب خراسان" به قلم مرتضی دانشمند و تصویرگری طیبه توسلی، دربردارنده‌ی پنج داستان مصور در مورد امام رضا (ع) برای کودکان است.

کتاب " آفتاب خراسان" شامل پنج داستان تقسیم محبت، میوه ات را کامل بخور، در راه مانده، دو پدر مهربان و وعده امام رضا (ع) می باشد.

قابل ذکر است حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند نویسنده کتاب " آفتاب خراسان"، و شاعر کودک و نوجوان و پژوهشگر قرآنی، متولد اول خرداد ۱۳۳۷ در شهر «دیزیچه» در جوار زاینده‌رود و شهرستان مبارکه که در ۴۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد چشم به جهان گشود و تا سوم دبستان را در زادگاهش گذراند. با پدرش قصد تبلیغ دین را در سر داشت از این رو به همراه خانواده به شهر آبادان رفت. از مدرسه بزرگمهر این شهر دیپلم گرفت، در سال ۱۳۵۶و مقارن آغاز انقلاب اسلامی به هوای تحصیل علوم اسلامی به قم آمد.

 در بخش‌هایی از این کتاب " آفتاب خراسان" می‌خوانیم

تقسیم محبت: الکافی جلد 4 ص52

پدر می گوید: روزی امام رضا(ع) میهمان داشتند. وقتی ظهر شد، سفره انداختند و غذا آوردند.امام رضا(ع) سینی بزرگی کنارشان گذاشتند و مقداری از این غذاها را در آن قرار دادند، بعد کسی را صدا زدند و گفتند اینها را ببرید.

یکی از میهمانان با تعجب پرسید این غذاها را کجا فرستادند.

وعده امام رضا (ع): کمال الدین و تمام النعمه. ج2 ص 372

پدر می گوید: روزی امام رضا (ع) با دوستانشان درباره امام زمان (عج) گفت و گو می کردند. یکی از دوستان امام رضا (ع) پرسید: ....

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید