فناوری حجاب و عفاف قرآن
۱۴۰۳-۰۴-۲۱

پدیدآور: محمد نیکفر

مشخصات نشر: مشهد: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب، 1394

مشخصات ظاهری: 190ص

شماره راهنما: ف955ن297/636

معرفی کتاب

کتاب فناوری حجاب و عفاف قرآن شاید اولین کتابی باشد که در ارائه نوع تحقیق علمی و اثبات آن بر اساس آیات قرآن تالیف شده باشد. از بدو خلقت با توجه به آفرینش یک موجودی به نام انسان با دو مشخصه و با دو جنسیت تفاوت هایی درآن نهفته است و باعث تمایز این دو از یکدیگر است که عبارتند از- مذکر و مونث و هریک دارای یک صفاتی هستند که این دو از یکدیگر جداشدنی نیستند. در زن علاقه شدید به تبرج و خودآرایی و خودنمایی وجود دارد و در مرد هوس و چشم چرانی و نظربازی ادامه دارد.یکی از قوانین تغییر ناپذیر الهی که در طول رسالت انبیاء رقم خورده است مساله حجاب و عفاف است و درهر دوره رسالت اولیاءالله سیر تکاملی داشته و با وجود اسلام ارتقاء یافته است. اما این بشر ناسپاس بر اساس غرایز و ... این قانون الهی را مورد تغییر و تحریف رفتاری قرار داده است.

امام صادق(ع) در خصوص چشم که یکی از ابزار حجاب است می فرماید: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست.

بنا براین بین ابزارهایی که بنا بر نظر قرآن در حجاب نقش دارند یک ارتباطی وجود داردکه برگرفته از نیازهای درونی و سیگنال های مغزی و امواج نور چشم و امواج صوتی صدا و پوست انسان ها(زن و مرد) است. این ارتباط عمیق را با توجه به نقش علمی که ایفا می‌کنند، می‌توان فناوری نام برد. در کتاب حاضر، نگارنده سعی کرده است که با سیر پژوهشی و علمی به موضوع دانش‌محوری حجاب بپردازد. نکته مثبتی که در این تحقیق وجود دارد دید استحکام‌بخش قرآن و عدم تحریف پذیری آیات و اثبات علمی حجاب است که دارای اهمیت است. این کتاب دارای شش بخش است که شامل: سوابق تاریخی حجاب در بین ملل؛ حجاب در ادیان الهی ؛ آثار بی حجابی؛ فناوری علمی حجاب؛ عفاف شناسی؛ دستاوردهای علمی و عملی اسلام می شود.

گزیده ای از کتاب

با چشم چرانی عصب های جنسی تحریک می شود و این عمل بیشتر در مردهاست و موجب بیماری به نام(سارلیسم) می شود. با چشم چرانی حالتی در فرد به وجود می آید که با این وضع (لی بیدو) در اعصاب چشم متمرکز می شود و اعصاب چشم با اعصاب جنسی توسعه می یابد و شخص لذت می برد. آثار سوء چشم چرانی: درشتی چشم؛ ضعف اعصاب و روان؛ کم خوابی؛ بی اشتهایی؛ عدم آرامش و آسایش و در زنان باعث بیماری(مازوشیسم) می شود.

چشم زخم از نگاه قرآن کریم: آیه ای که به صراحت از چشم زخم سخن گفته باشد وجود ندارد اما در قرآن آیاتی وجود دارد که در مورد چشم زخم به آن استناد شده است از جمله: 1- قرآن کریم در سوره ی قلم آیه ی 51 که اشاره شد اما در مورد شان نزول این آیه آمده است. بعضی مفسران نقل کرده اند که در قبیله ی بنی اسد افرادی بودند که قدرت چشم زخم داشتند و می خواستند پیامبر(ص) را چشم زخم بزنند. در سوره یوسف آیه ی 67 می فرماید: حضرت یعقوب (ع) از فرزندانش می خواهد که از یک در وارد نشوند بلکه از چند در وارد شوند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید