اعلام جزئیات مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
۱۴۰۳-۰۴-۲۴
مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن با اشاره به اعلام نتایج مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن و جزئیات مرحله دوم نوزدهمین دوره گفت: استان‌ها برای برنامه‌ریزی و اجرای آزمون مرحله دوم(شفاهی) تا دهم مردادماه فرصت دارند.
اعلام جزئیات مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم  با اشاره به اعلام نتایج آزمون مرحله اول(کتبی) نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان  قرآن کریم گفت: استان‌ها برای برنامه‌ریزی و اجرای مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم(شفاهی) تا دهم مردادماه سال جاری فرصت دارند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم افزود: در این دوره، ۱۲ هزار و ۲۷۴ نفر حافظ قرآن ثبت‌نام کردند و از این تعداد هفت هزار و ۷۸۵ نفر در مرحله آزمون کتبی موفق بودند و وارد مرحله آزمون شفاهی شدند. همچنین هزار و ۹۸۰ نفر از این تعداد آقایان و پنج هزار و ۸۰۵ نفر هم بانوان هستند.

وی ادامه داد: در یک تفکیک دیگر از تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۴ نفر حافظ قرآن، دو هزار و ۲۰۶ نفر حافظ ۱۰ جزء، یک هزار و ۱۸۱ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۳۹۸ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند و وارد مرحله شفاهی شدند. در مرحله شفاهی نیز از حافظان ۱۰ جزء، پنج سؤال، حافظان ۲۰ جزء هفت سؤال و از حافظان کل، ۱۰ سؤال پرسیده می‌شود.

بحرالعلوم تصریح کرد: در این مرحله ضمن ارزیابی صحت تلاوت حفظ و صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدای آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت کسانی که از این مراحل بیرون بیایند، می‌توانند مدارک درجات سه برای حافظان کل، مدارک چهار برای حافظان ۲۰ جزء و مدرک درجه پنج برای حافظان ۱۰ جزء را دریافت کنند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن اظهار کرد: همچنین کسانی که برای دریافت مدرک درجه دو و یک مجاز شدند، مرحله بعدی آزمون برای آنها برقرار است. البته یک فرصت مجدد برای کسانی که از آزمون شفاهی مردود یا شرکت نکردند برقرار است که این آزمون در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.  

یادآور می‌شود، مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۳ به صورت سراسری و کتبی برگزار شد.
طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت ایکنا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید