14 حدیث، 14 معصوم، 14 کاردستی و برنامه
۱۴۰۳-۰۴-۲۴

14-حدیث-14-معصوم:-14-کاردستی-و-برنامه | شرق-خیال | خانه کتاب و ادبیات ایران

پدیدآور: محمود خیری، غلامرضامسنی

مشخصات نشر: قم: نشر شرق خیال، 1401

مشخصات ظاهری: 167ص

شماره راهنما: چ987خ297/212

معرفی کتاب

کتاب 14 حدیث و 14 معصوم و 14 کاردستی و برنامه ویژه مربیان و معلمان و مبلغان و... می باشد. یکی از مشکلات اساسی در زمینه ترویج و توسعه تعالیم بلند دینی، کمبود روش های صحیح، کارآمد و متناسب با شرایط مخاطبین است.

در واقع مفاهیم و آموزه های دینی از چنان گیرایی و صلابتی برخوردارند که فقط کافی است به خوبی عرضه شوند. در این میان نسل نوجوان و جوان از اهمیت بسزایی برخوردارندو در این مجموعه سعی شده با بهره گیری از روش های مناسب با مفاهیم دینی و اخلاقی این نسل را آشنا سازد؛ خوشبختانه در سال های اخیر حرکت های ارزنده ای تحت عنوان "تکنولوژی تبلیغ " در زمینه ابداع روش های نوین تبلیغی صورت گرفته است که امیدواریم همچنان با قوت و کیفیت بهتر و بیش تر تداوم یابد.

این کتاب در همین چارچوب تنظیم شده و با بکارگیری مجموعه ای از ابزارها و رسانه های آموزشی تلاش کرده تا گوشه ای از رهنمودهای معصومین(ع) را در قالب 14 درس به مخاطب نوجوان انتقال دهد. ضمنا ابزارها و قالب های آموزشی در این کتاب در ساده ترین شکل طراحی شده اند تا اجرای آن ها در جلسات آموزشی امکان پذیر باشد. کتاب حاضر با بکارگیری مجموعه‌ای از ابزارها و رسانه‌های آموزشی گوشه‌ای از رهنمودهای معصومین (ع) را به مخاطبان در قالب درسهای شانه، کوزه، کلید، کشتی، ترازو، اسب و ... ارائه کرده است.

گزیده ای از کتاب

کوزه آب( بر اساس حدیثی از امام علی(ع))

موضوع آن سیراب کردن تشنگان است و هدف کلی از این درس اهمیت سیراب کردن تشنه لبان است. حال سیراب کردن هر موجود زنده ای که تشنه است. اهمیت اینکه اول سیراب کردن حیوان تشنه سپس وضو گرفتن . آشنایی با آیات و روایات و برخی احکام شرعی مرتبط با موضوع. بهره گیری از کاردستی "پارچ آب" برای درک بهتر موضوع درس برای نوجوانان . برنامه با یک جدول 32 خانه ای شروع می شود که برای پر کردن این جدول باید به چند سئوال پاسخ دهیم و پاسخ ها را در خانه های مربوطه قرار داد. وقتی خانه های جدول پرشد در پایان به یک رمز می رسیم که یک پیام آشکار خواهد شد. و این درس با درست کردن یک کاردستی ادامه دارد تا به کلام زیبای امیرالمومنان علی(ع) می رسد.  در ادامه به شکل زیبایی به حادثه روز عاشورا اشاره می شود.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید