فلسفه عاشورا
۱۴۰۳-۰۴-۲۹

پدیدآور: طاهره السادات زرگرمرادی

مشخصات نشر: یزد: امیرسیدعلی زاده،1391

مشخصات ظاهری:184ص

رده بندی دیویی: ف 35 ز297/9534

معرفی کتاب :

کتاب فلسفه عاشورا مجموعه سخنرانی هایی است که درماه محرم 1428هجری در دارالتوحید مملکه البحرین ایراد شده است. با کمی تغییر به رشته تحریر درآمده است. این سری از سخنرانی ها در سه مجموعه 1. فلسفه عاشورا 2.تجلی عرفان در کربلا 3 عاشورا و انتظار تنظیم شده و این مجموعه ها به هم مرتبط هستند. و برای جلسات هفتگی، و طلبه ها و کسانی که بخواهند با جلساتی مختصر، جوانان را با این گونه مسائل آشناکنند.مفید

می باشد. نمونه سئوالات: چرا برای امام حسین (ع) گریه می کنیم؟

می گویند چرا بر حسین گریه می کنید؟ یک جواب مختصر این که: گریه ما برای مظلوم و فریاد مقابل ظالم است. دسته های عزاداری شعارهای مذهبی هستند که باید حفظ شوند. اما در این میان یک نکته روانشناسی نیز قابل توجه است.

 نکته روانشناسی:

    گریه بر هر درد بی درمان دواست

                       چشم گریان چشمه فیض خداست 

دوران کنونی، دوران بیماری ها ی روحی و روانی است؛ زیرا هرقدرکه تکنولوژی پیشرفت می کند، مراجعه کنندگان به بیمارستان های روانی هم بیش تر می شودو بیماریهای عصرتمدن مانند اضطراب و افسردگی بیش ترظهورمی کند .مردم به علت مشکلات فراوان، دچار ضربات روحی و روانی می شوند، افکار آشفته و نگرانی ها آن هارا سرگردان می کند، و به جایی نیاز است که خود را از نظر روحی تخلیه کنند. قرآن، آرامش انسان ها را در ذکر خدا می خداند و می فرماید: دل ها به یاد خدا آرام می گیرد. آرامش درون، پس از ذکر خدای متعال، اهل بیت (س) هستند. ذکر مصائب کربلا ما را صبورترمی کند؛ زیرا سوزناک ترین صحنه های تاریخ را جریان کربلا به خود اختصاص داده است.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید