زندگی با قرآن
۱۴۰۳-۰۴-۳۰

 

  پدیدآور: ابوالفضل بهرام پور

مشخصات نشر: قم: آوای قرآن،1394

مشخصات ظاهری: 5 ج

رده بندی دیویی: ز842ب297/159

معرفی کتاب:

کتاب زندگی با قرآن نوشته ابوالفضل بهرام پور در 5 جلد و هر جلد شامل پنج درس می باشد.نویسنده تلاش کرده مسائلی از قبیل: حرامخواری، محرم و نامحرم، فشارگناه، توبه و تکرار توبه، ذکر کثیرو ذکر قلیل، روح عبادت چیست؟چرا ما به گناه می افتیم؟ خدا چرا ما را آفریده؟روابط سیاسی اجتماعی با کفار، آرامش روان، چرا نماز ها مانع فحشا  نمی شوند و ... را در فضای آیات قرآن قالب بندی کرده و به مخاطب گفته، این اعتقادات را قرآن اینگونه تبیین می کند. روش تعلیم آموزش معارف قرآن با جدیدترین و موثرترین روش که با مخاطب های گوناگون تست شده به ترتیب زیر است:

1.. مثلا در مورد محرم و نامحرم نخست آنچه در میان مخالفان این عقاید زمزمه می شود را آزادانه به عنوان درددل آنها پیش کشیده که در حقیقت موضع گیری آنان در قبال این عقاید است.

2.پاسخ کلی و اجمالی در مورد موضوع بیان شده است.

3. سه آیه در اثبات آن عقیده به میان آمده و نظر قرآن و حکم خدا بیان شده و ترجمه این آیات به صورت تمرین و آموزش تعلیم شده است.

4. سه آیه دیگر را برای تمرین عنوان کرده که متعلم پس از یادگیری ترجمه آنها باید بگویید این آیه ها به کدام قسمت عقیده ی مزبور که در سه آیه درس تعلیم شده، مربوط می شود.

5. بخش ( بحث و مناظره) استاد دو شاگرد دارد که با هم آیات تمرینی و ارتباط آنها با موضوع را مناظره می کنند.

6. تمرین های اجرایی در حوزه اجتماع

7.یک یا دو خاطره تاثیر گذار از اعمال خوب و بد مردم به میان آمده است.

8. تمام آیاتی که در درس آمده و ترجمه آن را دانشجو کار کرده، بصورت جمله به جمله معنا شده و متعلم بایدترجمه ی خود را با آنها مقایسه کند تا ببیند چقدر توانسته است از آیات قرآن کریم، ترجمه صحیح ارائه دهد.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید