رونمایی از ۳ نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» در کتابخانه حرم مطهر رضوی
۱۴۰۳-۰۵-۰۳
۳ نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» موجود در گنجینه رضوی در دویست و یازدهمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا(ع)، رونمایی شد.
رونمایی از ۳ نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» در کتابخانه حرم مطهر رضوی

 ۳ نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» موجود در گنجینه رضوی در دویست و یازدهمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا(ع)، رونمایی شد. این مراسم رونمایی، روز سه شنبه دوم مرداد ماه سال جاری و به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و پژوهشگران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در محل اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.
کتاب «اللُهوف علی قتلی الطُفوف»، یکی از کتاب‌های مهم و معروف با موضوع امام حسین (ع) و وقایع کربلا و عاشورا است که توسط رضی‌الدین علی بن موسی بن طاووس، از علمای مشهور شیعه در قرن هفتم هجری، در سه مسلک به نگارش درآمده است.
17 نسخه خطی از کتاب اللهوف سید بن طاووس در مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.که قدیمی ترین نسخه آن، نسخه خطی شماره 15742 است. این نسخه در تاریخ 1077 هجری قمری، توسط داود بن عبد علی نجفی به خط نسخ در 67 برگ، کتابت شده است.دیگر نسخه کهن و نفیس اللهوف سید بن طاووس که در این مراسم رونمایی شد اثری به شماره 8124 است. این نسخه به خط نسخ در 38 برگ 21 سطری، در قرن 11 هجری قمری نوشته شده است. سومین نسخه قدیمی و باارزش اللهوف، نیز نسخه خطی به شماره ۶۷۱۲ است که در ربیع‌الاول سال ۱۰۹۱، توسط محمدتقی بن فریدون بیک به خط نستعلیق در ۵۷ برگ کتابت و با جلدی از میشن، مجلد شده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید