صحیفه دوم: الصحیفة السجادیة‌ الثانیة
۱۴۰۳-۰۵-۱۰

 

خرید و قیمت کتاب صحیفه سجادیه دوم (الصحیفه السجادیه الثانیه) | ترب

پدیدآور: محمد مهدی رضایی

مشخصات نشر: قم: نشر جمال‏، ۱۴۰۰

مشخصات ظاهری: 532ص

رده بندی دیویی: ص/ص845ع297/772

صحیفه دوم: الصحیفة السجادیة‌ الثانیة  منتخبی از نیایش های عارفانۀ امام سجاد(ع) که در صحیفۀ سجادیه نیامده است. جایگاه امام سجاد(ع) در امر ترویج معارف از طریق دعا، جایگاه ویژه ای است. ایشان به علت شرایط خاص، بیش از سایر امامان به تربیت انسان ها از این روش پرداخته است. تا آنجا که از امام کتاب صحیفه سجادیه برای ما به یادگار مانده است. صحیفه سجادیه معروف- که در خانه بیشتر شیعیان در کنار قرآن و مفاتیح است- 54 دعا از دعاهای امام سجاد(ع) است. آنچه در این کتاب گرد آمده، تمام مناجات های آن حضرت با خداوند را شامل نمی شود. بلکه بسیاری از ادعیه ایشان، در میان آثار و کتب دیگر شیعه گردآوری شده است. از این رو علمای شیعه  در طول تاریخ به گردآوری سایر ادعیه آن امام همت گماشته اند.

اثر حاضر، با هدف آشنا ساختن دوستداران نیایش های ماثور با سایر ادعیه امام سجاد(ع) نگارش یافته است. انگیزه تدوین این کتاب نیاز جامعه به دعا و نیایش از یک سو، و پنهان ماندن معارف ارزشمند و عمیق دینی در ادعیه امام زین العابدین(ع) بوده است. در این اثر تلاش شده است  ادعیه ای انتخاب شود که از جهت فصاحت و بلاغت؛ و عمق و محتوای معرفتی در سطح نیایش های صحیفه سجادیه باشد. مجموعه پیش روی منتخبی از نیایش های و نغمه های معنوی امام زین العابدین(ع) غیر از صحیفه سجادیه است که از کتاب صحیفه سجادیه جامعه گزینش و ترجمه شده است.

گزیده ای از دعا

خودم و دین و خاندان و فرزند و مال و و آن چه مورد اهتمام من و تمام نعمت های خدا که نزد من است، همه را به « بسم الله الرحمن الرحیم» می سپارم؛ به آن نام خداوند که همه تسلیم و رام آن اند. به آن خداوند که قلب ها از عظمتش هراس دارن. به آن خداوند که جان ها از آن بیم ناک اند. و به آن نام خداوند که وی باآن فرمان داد که:« آتش! بر ابراهیم سرد وسلامت باش. و آن ها خواستند دربارۀ او نیرنگی زنند. پس زیانکارترین شان قرار دادیم.» [ انبیاء، 70و 71]

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید